Ingen framtid med denna häst..

Sv: Ingen framtid med denna häst..

Jag hade faktiskt gett upp och köpt en annan häst. Det ska vara roligt att rida, det ska vara roligt att träna och man ska kunna tävla om man vill.

Du har redan försökt, tagit hjälp etc. Denna hästen är inte rätt för dig. Köp en som fungerar som du kan ha roligt med istället.

Och hur mycket betalt får man för en olastbar häst? För antaligen är det väl så att ska TS köpa ny häst måste den gamla säljas. Man kan ju inte ljuga för ev köpare om hästens lastningsproblem. Jag tkr TS ska försöka lite till, helt enkelt sätta hästen på plats och visa vem som bestämmer, det funkade
på min unghäst som nu tycker det rent av är roligt att åka släp från att tidigare inte gått att ens lasta.
 
Sv: Ingen framtid med denna häst..

..//, men snöa inte in er på att slutmålet alltid skall vara att den går in i transporten, det viktiga är att kunna flytta hästen. man måste tyvärr öva ofta och konsekvent, så att det blir avdramatiserat för hästen..//

Min erfarenhet också. Jag är absolut inte den som anser att man ska hålla på att flytta runt hästar bara för att man kan. Det är när man inte kan man får ser till att signalerna uppfattas och förstås. När det gäller i samband med lastning så var säkerligen det viktigaste att det blev avdramatiserat för mig.....

....och när dottern lastar sin häst håller jag mig undan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 449
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp