Ingen mens

dee79

Trådstartare
och nej, det här är ingen "Är-jag-gravid-tråd"

Jag fick min son i december -09. Efter besök hos BM började jag äta cerazette och har gjort i princip konstant sen dess. Hon sa att en "biverkning" kunde vara utebliven mens och så var fallet för mig, dock väldigt skönt i allt stök i början med liten bebis.

När dessa skulle förnyas var det slut på cerazette på centrallagret och jag fick recept på ett annat piller, minns inte vilket, men ett minipiller som var ännu viktigare att man inte glömde utan tog samma tid varje dag. Det kan ha missats någon gång, men jag anser inte att en graviditet nu skulle vara en stor katastrof (även om jag inte aktivt planerar en). Jag hade småblödningar till och från på de nya pillren. Efter 3 månader på dessa kunde jag åter köpa cerazette, men hade bara fått för 3 månader framåt.

Jag har känt mig lite konstig till och från och funderat på om det beror på hormonerna, så jag förnyade aldrig receptet och för 8 veckor sen slutade jag äta piller helt. Fick en minimal blödning i 3 dagar och sen dess inte ett smack.

Så, 8 veckor och 2 grav-test senare har jag fortfarande ingen mens. Vad gör jag? väntar ut?
Jag har förstått det som att man har ägglossning även då man äter minipiller, men det kanske är fel? Trodde att mensen skulle komma direkt som ett brev på posten. Jag har mensvärkskänslor ofta, det spänner och drar och jag har varit uppsvullen - varför jag misstänkt graviditet, men jag testar negativt. Känslorna har jag haft i 4-5 veckor innan pillrena tog slut (och somjag faktiskt slarvat med på slutet) men som sagt - jag är inte gravid.

Är det gyn eller BM jag bör prata med? Eller är det en normal startsträcka för kroppen att komma igång?
 
Sv: Ingen mens

Normal startsträcka skulle jag säga. För mig tog det 4-5 mån innan det kom igång som det skulle. Det är nog dock ovanligt länge..
 
Sv: Ingen mens

Jag känner igen det där från när jag slutade med Cerazette. Gjorde nog två tester innan jag till slut fick mens.
Jag hade typiska graviditetstecken, svullen mage, ömma bröst, yrsel och illamående.
Fick nog mens ca 6-8 veckor senare.
 
Sv: Ingen mens

Vänta ut mensen? Det är väl bara att njuta att den håller sig borta :D Jag hade ingen mens alls när jag åt cerazette och sen när jag fick spiral istället så blödde jag lite i början sen har jag väl haft nån mens som knappt pågått ett dygn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 458
Senast: zassoo
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: Dorinda
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 147
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp