Ingen ny prövning – hästhandlarens seger står fast

Lite märkligt dock att en häst börjar krångla om de nu verkligen gjort "korrekt hantering" som det står i artikeln. Nått säger mig att en häst börjar inte krångla bara så där, det är något t ex. i hanteringen som gör att den reagerar. Den kanske helt enkelt inte trivs i ridskolemiljö, om jag inte minns fel så finns det rätt många ridskolehästar som efter ett tag visar att de inte passar som ridskolehästar. Skulle inte förvåna mig om det är något sådant i detta fallet, kan inte uttala mig säkert så det är bara en hypotes.

Känns ändå som säljaren var reko som först va inne på ett byte, som senare inte blev akutellt då köparen inte ville det. Tycker det säger rätt mycket om säljaren, som försökt göra alla nöjda trots att det är levande djur det handlar om.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Bison
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp