Ingen som saknar en

Wille

Trådstartare
Knepig rubrik och ett prefix som skaver. Men så här är det: under kvällen idag har jag fått smärtor i vänster lår som kommit och gått. Jag oroar mig för att få en propp. Och om den proppen sätter sig på fel ställe är det godnatt och adjö med mig. Ingen kommer att sakna mig. Och då blir mina katter lidande. Jag skulle vilja att någon reagerade om jag inte visade livstecken på ett dygn. Vet inte riktigt hur det ska gå till.
 
Eftersom du inte vill ha råd du inte bett om känns det lite svårt att svara, men jag tänker att försöka bredda din vänskapsbas vore en bra början, det finns olika facebookgruper och dejtingsider för att hitta kompisar kanske?
Men jag tror i ärlighetens namn att det är få personer som inte är sambos där omgivningen skulle reagera om man inte hörde av sig på ett dygn, om inte jobbet gör det?
Jag har ju vänner och familj, men det hade nog tagit bra mycket längre tid än ett dygn innan nån reagerade.
 
Bortsett från jobbet och maken så är det få människor som skulle reagera ens på flera veckor om jag föll ihop i en hög i hemmet.

Jag har vänner, och vissa har jag kontakt med ganska ofta, men de förstår också att det ibland är mycket så ingen undrar om de inte får svar direkt.

Samtidigt har folk mycket på sina håll så det är nog få som aktivt tänker på mig till vardags, utan att jag hör av mig till dem först.
 
Eftersom du inte vill ha råd du inte bett om känns det lite svårt att svara, men jag tänker att försöka bredda din vänskapsbas vore en bra början, det finns olika facebookgruper och dejtingsider för att hitta kompisar kanske?
Men jag tror i ärlighetens namn att det är få personer som inte är sambos där omgivningen skulle reagera om man inte hörde av sig på ett dygn, om inte jobbet gör det?
Jag har ju vänner och familj, men det hade nog tagit bra mycket längre tid än ett dygn innan nån reagerade.
Skriver jag i forumdelen så är det underförstått att det finns en frågeställning som man kan svara på. Det gäller inte om jag skriver en dagbokstråd.

Jag har försökt i ungefär 35 att få fler vänner utan att lyckas. På fb gick jag en gång med i en grupp som sökte vänner som ville träffas. Gruppen visade sig mest bestå av folk som tyckte synd om sig och det var bara en knäppskalle som svarade på mina försök att få sällskap till aktiviteter.

Dejtingsidor suger. Jag får inga napp. Så jag provade att annonsera i ett forum i hopp om att hitta någon. Jag fick tre svar. Två var knäppskallar och den tredje nobbade mig.

Det finns bara en granne jag umgås med ibland.

Känner att man kanske inte borde ha djur om man bor ensam och inte har jobb eller folk som saknar en. Djuren behöver en ju även om man dör.
 
Jag skulle vilja att någon reagerade om jag inte visade livstecken på ett dygn.

Vare sig familj, vänner eller kollegor skulle slå på stora trumman om de inte hörde av mig på ett dygn, om jag oförhappat skulle trilla av pinn.

Gissar att det skulle dröja 3-4 dagar som minst, innan nån börjar oroa sig tillräckligt mycket för att höra av sig till dottern (som har husnyckel) och be henne åka hit för att kolla om något hänt.
 
Knepig rubrik och ett prefix som skaver. Men så här är det: under kvällen idag har jag fått smärtor i vänster lår som kommit och gått. Jag oroar mig för att få en propp. Och om den proppen sätter sig på fel ställe är det godnatt och adjö med mig. Ingen kommer att sakna mig. Och då blir mina katter lidande. Jag skulle vilja att någon reagerade om jag inte visade livstecken på ett dygn. Vet inte riktigt hur det ska gå till.
¨Finns det någon anledning till att du oroar dig för en propp? Jag får ont hitan och ditan hela tiden och tänker mest att jag typ håller på att bli gammal. :D

Jag tror vi är många vuxna singlar som inte har någon som slår larm omedelbums. Jag jobbar ju och antar att folk skulle bli irriterade, men de skulle nog ge det en dag eller så ändå. Är jag ledig skulle städhusen säkert skicka mess, men jag tvivlar på att någon skulle slå larm - jag hoppas och tror att djuren skulle klara sig den tiden. Dina katter har ju dessutom kattlucka så även om du skulle bli akutsjuk överlever de. :heart
 
Skriver jag i forumdelen så är det underförstått att det finns en frågeställning som man kan svara på. Det gäller inte om jag skriver en dagbokstråd.

Jag har försökt i ungefär 35 att få fler vänner utan att lyckas. På fb gick jag en gång med i en grupp som sökte vänner som ville träffas. Gruppen visade sig mest bestå av folk som tyckte synd om sig och det var bara en knäppskalle som svarade på mina försök att få sällskap till aktiviteter.

Dejtingsidor suger. Jag får inga napp. Så jag provade att annonsera i ett forum i hopp om att hitta någon. Jag fick tre svar. Två var knäppskallar och den tredje nobbade mig.

Det finns bara en granne jag umgås med ibland.

Känner att man kanske inte borde ha djur om man bor ensam och inte har jobb eller folk som saknar en. Djuren behöver en ju även om man dör.
Jag har djur även om jag bor ensam. Jag tänker att det ändå är så väldigt sällsynt att normalfriska personer i arbetsålder dör helt oväntat ensamma hemma (även om det faktiskt har hänt i min närhet) att det är ett en så liten risk att ta att det är fullt berättigat att ha djur ändå.
 
¨Finns det någon anledning till att du oroar dig för en propp? Jag får ont hitan och ditan hela tiden och tänker mest att jag typ håller på att bli gammal. :D
Ja, hör man hovklapper är det bäst att förvänta sig en häst och inte en zebra.
Visst, det KAN vara en propp, men det är ju väldigt mycket troligare att det beror på att man sovit konstigt, spänt sig när man suttit vid datorn nu när det börjar bli kallt eller man råkat sträcka till den på något vis utan att man tänkt på det.
 
¨Finns det någon anledning till att du oroar dig för en propp? Jag får ont hitan och ditan hela tiden och tänker mest att jag typ håller på att bli gammal. :D

Jag tror vi är många vuxna singlar som inte har någon som slår larm omedelbums. Jag jobbar ju och antar att folk skulle bli irriterade, men de skulle nog ge det en dag eller så ändå. Är jag ledig skulle städhusen säkert skicka mess, men jag tvivlar på att någon skulle slå larm - jag hoppas och tror att djuren skulle klara sig den tiden. Dina katter har ju dessutom kattlucka så även om du skulle bli akutsjuk överlever de. :heart
Jag hade såna smärtor här och där i benen för många år sedan när jag fortfarande rökte. En jag kände då berättade om en person som fått en propp och haft sådana känningar innan proppen. Jag slutade röka omedelbums efter det samtalet. Men på senare tid har jag känt sådana smärtor ibland.

Det finns bara kattlucka i farstuns dörr. Ytterdörren saknar kattlucka. Jag har inte orkat installera en lucka där. Så katterna kan inte gå in och ut som de vill.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Knepig rubrik och ett prefix som skaver. Men så här är det: under kvällen idag har jag fått smärtor i vänster lår som kommit och gått. Jag oroar mig för att få en propp. Och om den proppen sätter sig på fel ställe är det godnatt och adjö med mig. Ingen kommer att sakna mig. Och då blir mina katter lidande. Jag skulle vilja att någon reagerade om jag inte visade livstecken på ett dygn. Vet inte riktigt hur det ska gå till.
du kan alltid skriva t mig här på PM eller adda mig på Facebook så kan jag stalka dig så du hör av dig om du är rädd nu :D
 
Det skulle nog ta nån vecka innan nån saknade mig. Träffar bara boendestödet. Vet inte vad de har för rutiner om jag inte öppnar dörren.
 
Jag hade såna smärtor här och där i benen för många år sedan när jag fortfarande rökte. En jag kände då berättade om en person som fått en propp och haft sådana känningar innan proppen. Jag slutade röka omedelbums efter det samtalet. Men på senare tid har jag känt sådana smärtor ibland.

Det finns bara kattlucka i farstuns dörr. Ytterdörren saknar kattlucka. Jag har inte orkat installera en lucka där. Så katterna kan inte gå in och ut som de vill.
Men det är ju helt anekdotiskt. Har du någon annan anledning till att tro att du är i riskgrupp för en blodpropp?
 
Kan man/du starta en tråd här på Buke, där du skriver -Hej! varannan dag. Går det tre dagar så ... ja, vem kontaktar man då? De flesta här har ju ingen aning om vem du är, misstänker jag...

Jag har kattlucka i huset bl.a. så de kan ta sig ut om det skulle börja brinna. Kan du sätta i en till så de kan gå ut?
 
Jag skulle inte heller saknas på ganska länge, faktum är att buke antagligen skulle vara en av de ställen som snabbast skulle inse att något är fel. Jag har innekatt, men i värsta fall får hon äta på mig, levande eller död. Jag vägrar att inte ha min älskade katt för att det finns en chans att jag får en propp. Är man orolig för det tar man kontakt med vården för en ordentlig utredning. Inte förlita sig på vad en lekman sa att man kan få en propp av att röka och att när man sedan slutade kände man sig bättre. De flesta människor som slutar röka mår allmänt bättre.

Nu kommer du inte läsa det här eftersom jag är på ignore. Men, är du orolig, skriv på buke att jag skriver minst ett inlägg om dagen, hörs jag inte av är det något fel. Det finns säkert människor här som har koll. Starta en dagbokstråd som du uppdaterar en gång om dagen om du är orolig.
 
Jag brukar be nån höra av sig för att kolla mig om det är nåt särskilt, typ när jag drar iväg längre tur på fjället brukar jag berätta ungefär vart och när jag ska vara tillbaka och när jag hade galen snubbe efter mig hade nån lite extra koll. Annars skulle det nog ta ett tag, men jag vill ha det så. Min mamma får ibland för sig att jag gått och dött hemma och jag blir galen på det.

När det är nåt särskilt finns det säkert ett gäng bukefalister som kan höra av sig och kolla läget. Jag också, bara pm:a!
 
Knepig rubrik och ett prefix som skaver. Men så här är det: under kvällen idag har jag fått smärtor i vänster lår som kommit och gått. Jag oroar mig för att få en propp. Och om den proppen sätter sig på fel ställe är det godnatt och adjö med mig. Ingen kommer att sakna mig. Och då blir mina katter lidande. Jag skulle vilja att någon reagerade om jag inte visade livstecken på ett dygn. Vet inte riktigt hur det ska gå till.
Jag har barn och sambo, men ingen skulle reagera på ett dygn ändå trots att jag har jobb och många vänner. Det skrämmer mig lite nu när barnet är litet (för litet för att själv larma) så förstår hur du känner med katterna. En gång blev jag jättesjuk (verkligen jättesjuk) när min sambo var borta och jobbade och jag hade en ledig dag. Jag vet att jag tänkte just sådär då, att jag måste antingen söka vård eller meddela nån. Jag har oxå varit orolig en hel dag för en kollega som bor ensam. Jag tror det är vanligt, ffa nu efter pandemin när fler jobbar hemma att man faktiskt är så ensam. Så du är inte ensam om det och jag förstår din oro.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 285
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 170
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 743
Senast: WildHorse
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 799
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp