Inget fel på polisens djurhållning

Sv: Inget fel på polisens djurhållning

Måste inte detta vara det bästa sättet att dö på? Bara knall och fall? Tycker jag i alla fall. Jag tror inte hästen led någonting.'

§Zith
 
Sv: Inget fel på polisens djurhållning

Om hästen är frisk och trivs med tillvaron tycker jag inte alls att det är fel att använda den bara för att den är 24 år. Har en pigg och glad 26 åring hemma, skulle jag sluta rida honom skulle han väl falla ihop och dö av det. Det är bra att gamla hästar får röra på sig, och om han nu behandlades bra av polisen ser jag inget som helst fel i att han fick jobba livet ut.

Efter 21 år hos polisen tror jag knappast att det var stress som orsakade hästens hjärtattack, snarare ett gammalt hjärta som gav upp.

Vem vill inte dö så, snabbt och smärtfritt, utan att ha varit sjuk.

Tror att många har alltför bråttom att pensionera sina hästar. En gammal häst som inte rids ordentligt dör tidigare än en som hålls igång.
 
Sv: Inget fel på polisens djurhållning

Om hästen är frisk och trivs med tillvaron tycker jag inte alls att det är fel att använda den bara för att den är 24 år. Har en pigg och glad 26 åring hemma, skulle jag sluta rida honom skulle han väl falla ihop och dö av det. Det är bra att gamla hästar får röra på sig, och om han nu behandlades bra av polisen ser jag inget som helst fel i att han fick jobba livet ut.

Efter 21 år hos polisen tror jag knappast att det var stress som orsakade hästens hjärtattack, snarare ett gammalt hjärta som gav upp.

Vem vill inte dö så, snabbt och smärtfritt, utan att ha varit sjuk.

Tror att många har alltför bråttom att pensionera sina hästar. En gammal häst som inte rids ordentligt dör tidigare än en som hålls igång.
Absolut. Bästa sättet att få en gammal häst att gå ner sig är att pensionera den och låta bli att motionera den. Vår äldsta är 24 och går fortfarande mindre klubbhoppningar med en glädje som gör att ungarna har fullt sjå att få henne att ta det lugnt. Hellre en häst i arbete som får dö snabbt än att det ska börjas med "konstgjord andning" och försök att hålla liv i dem så länge som möjligt för att man inte orkar med det svåra beslutet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Den 24-årige polishästen Yster dog plötsligt under en tjänstgöring i somras. Efter att en privatperson ifrågasatt...
Svar
1
· Visningar
1 263
Senast: KungTulle
·
  • Artikel
Hästnyheter (BT) Strax innan klockan 22 i går kväll dog en polishäst mitt i Stadsparken. - Han fick antagligen en hjärtattack, säger ridande...
Svar
12
· Visningar
1 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp