Inget medlemsägt djursjukhus – bilar köpta för pengarna

mamman

Trådstartare
Svårt att veta under vilken rubrik denna tråd skulle placeras eftersom den rör alla djurslag, så fick bli allmänt. Vill moderator ha den någon annanstans så får den flytta den.
Tyvärr låst artikel på Ridsport. Men i korthet går den ut på att det (förstås) ännu inte har blivit något djursjukhus. Personer som vill satsa pengar är fortfarande välkomna, men de som vill dra sig ur får inte tillbaka sina pengar - pengarna är "låsta".
Det registrerade företaget (som enligt bolagsbeskrivningen ska ägna sig åt miljö, energi och VVS) har de senaste månaderna köpt två bilar. Avtal, korrekt företagsbeskrivning och annan formalia finns (förstås) inte heller än, trots tidigare utfästelser. Nu tänker de sig att veterinärer ska bedriva verksamheten som kooperativ (vilken initiativtagarnas roll då blir kan man ju undra?).
Enligt en artikel i Eskilstunakuriren så har Kilenkrysset, som ett tag var tänkta som byggherrar, dragit sig ur p g a att de inte orkar med fler projekt https://www.ekuriren.se/strangnas/kilenkrysset-backar-om-bygge-av-djursjukhus-sm5311428.aspx . Med tanke på vilket företag Kilenkrysset är så tror jag att det är något annat som gör att de drar sig ur just det här projektet ....
Jag tycker så otroligt synd om de som har lurats in i det här. Många av dem är sannolikt personer som hade behövt ha kvar pengarna.
 
Det var så många som varnade och ifrågasatte. Visst är det synd om dom som förlorat pengar, men istället för att bara kalla alla i djursjukvården "pengak*ta" så kunde de ju lyssnat...
Jag är inte ett dugg förvånad. Hade varit mer förvånad om det faktiskt blir nåt av det hela.
 
Vet dock inte vad Kilenkrysset är för företag?
Däremot har jag läst lite om initiativtagarna på annat håll och kände att, nä. Det här blir nog inte så bra.
 
Att det inte var oväntat att det inte blir något djursjukhus, att personerna bakom verkar knepiga etc håller jag helt med om. Men de som har satsat av sina besparingar är förmodligen personer som haft drömmar om billigare djursjukvård. Som har blivit grundlurade. Även om andra såg det komma så kan man tycka synd om dem.
Kilenkrysset är ett ganska stort bygg- och fastighetsföretag som bl a exploaterar mark, äger och förvaltar fastigheter, t ex Rosersbergs industriområde mellan Stockholm och Arlanda.
 
Att det inte var oväntat att det inte blir något djursjukhus, att personerna bakom verkar knepiga etc håller jag helt med om. Men de som har satsat av sina besparingar är förmodligen personer som haft drömmar om billigare djursjukvård. Som har blivit grundlurade. Även om andra såg det komma så kan man tycka synd om dem.
Kilenkrysset är ett ganska stort bygg- och fastighetsföretag som bl a exploaterar mark, äger och förvaltar fastigheter, t ex Rosersbergs industriområde mellan Stockholm och Arlanda.
Knappast grundlurade, vi var många som avrådde för den här investeringen men blev idiotförklarade av de frälsta.
 
Att det inte var oväntat att det inte blir något djursjukhus, att personerna bakom verkar knepiga etc håller jag helt med om. Men de som har satsat av sina besparingar är förmodligen personer som haft drömmar om billigare djursjukvård. Som har blivit grundlurade. Även om andra såg det komma så kan man tycka synd om dem.
Kilenkrysset är ett ganska stort bygg- och fastighetsföretag som bl a exploaterar mark, äger och förvaltar fastigheter, t ex Rosersbergs industriområde mellan Stockholm och Arlanda.
Skulle snarare säga otroligt naiva istället för grundlurade. Det här har man ju vetat hela tiden att det inte kommer bli något.
 
Och det om något borde fått folk att dra öronen åt sig. Censurerar man och stänger ute de som ifrågasätter borde man undrat vad det är som ska döljas.

Ja, man tycker ju det. Men de flesta jag såg, var ju med på det. Tyckte det var rätt. Kom med påhopp själva. Så nä, jag tycker inte synd om dom. De flesta får faktiskt skylla sig själva.
 
Ja jag minns att jag lånade min sambos Facebook för att gå in och läsa lite, det var helt galet och också otroligt.
Är det någon aktivitet i grupperna nu? Jag menar de som skänkt mycket pengar borde ju börja undra.

Ingen aning, jag gick ur. Någon grupp är öppen, där är det ingen som skrivit nått på ett år, utöver en som undrar hur det gick.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp