Hej!
Har hjälpt till med en häst hos en tjej som var i behovet av en medryttare. Tycker det har fungerat bra och upplägget har varit roligt då hon har två hästar så vi åker ut tillsammans och grejar.

Jag hörde av mig i slutet av februari för att boka in en ny tid vi skulle kunna åka ut med hon svarade aldrig och jag skrev igen på nytt igår och frågade om hon behövde någon assistans under veckan, hon läste meddelandet nästan lika fort som jag skickade det men återigen inget svar. Hon verkar dessutom var ute i stallet mer än någonsin.

Vet inte hur jag ska ta mig vidare i situationen, ska jag tolka det som att hon inte vill eller är upptagen (men tycker hon kunde lämnat info om det då genom att svara). Nu har jag skickat två meddelanden på raken och känner mig nästan lite tjatig. Jag har tyvärr inte hennes telefonnummer så kan inte ringa henne, om det ens vore lämpligt.

Hur hade ni gjort? Väntat på att hon ska höra av sig? Bara ligga lågt ett tag? Tips mottages, trevlig söndag!
 
Hej!
Har hjälpt till med en häst hos en tjej som var i behovet av en medryttare. Tycker det har fungerat bra och upplägget har varit roligt då hon har två hästar så vi åker ut tillsammans och grejar.

Jag hörde av mig i slutet av februari för att boka in en ny tid vi skulle kunna åka ut med hon svarade aldrig och jag skrev igen på nytt igår och frågade om hon behövde någon assistans under veckan, hon läste meddelandet nästan lika fort som jag skickade det men återigen inget svar. Hon verkar dessutom var ute i stallet mer än någonsin.

Vet inte hur jag ska ta mig vidare i situationen, ska jag tolka det som att hon inte vill eller är upptagen (men tycker hon kunde lämnat info om det då genom att svara). Nu har jag skickat två meddelanden på raken och känner mig nästan lite tjatig. Jag har tyvärr inte hennes telefonnummer så kan inte ringa henne, om det ens vore lämpligt.

Hur hade ni gjort? Väntat på att hon ska höra av sig? Bara ligga lågt ett tag? Tips mottages, trevlig söndag!

Jag tycker det är dålig stil att sluta svara någon utan att ge minst hint om varför.

Jag skulle bli irriterad och fråga om hon vill fortsätta eller avsluta relationen/överenskommelsen/vad-det-nu-räknas-som.
 
Fråga konkret och rakt huruvida hon vill du ska fortsätta som medryttare eller ej.

Jag hade inte orkat vänta på svar och legat lågt, jag vill veta om min hjälp är intressant eller ej. Annars finns det ju andra man kan hjälpa tänker jag.

Ja men precis, har lite smått börjat kolla om det finns en annan lämplig medryttarhäst, både för att jag saknar att vistas runt hästar samt att man vet inte vad som kommer ske, om hon bara ”klipper” mig.
 
Ja men precis, har lite smått börjat kolla om det finns en annan lämplig medryttarhäst, både för att jag saknar att vistas runt hästar samt att man vet inte vad som kommer ske, om hon bara ”klipper” mig.
Ledsamt att hon inte svarar, men jag hade ringt och frågat hur hon vill ha upplägget.

Sedan gör du helt rätt i att se dig omkring. Både att ha medryttare och att vara en, kräver en god dialog mellan båda parter.
 
Är det en person med väldigt hemligt eller oregistrerat telefonnummer?

Annars är det väl bara att slå upp på Hitta eller Eniro (ibland finns nummer endast registrerade på den ena tjänsten), och så ringa???

Jag tycker det verkar märkligt, att umgås såpass mycket så att man åker tillsammans och grejar med hästar, men ändå inte ha ett telefonnummer?

Hur gör man i så fall om råkar ut för missöden på vägen när bestämt något, eller fått något slags förhinder, och måste meddela detta?

Internetbaserade messengertjänster fungerar ju bara på ett säkert sätt om man har en uppkoppling på 4g eller bättre.
När man är "ute med hästar", kan nätet vara betydligt sämre, så att bara sms och/eller talsamtal via 2g går fram.
 
Hur gör man i så fall om råkar ut för missöden på vägen när bestämt något, eller fått något slags förhinder, och måste meddela detta?

Internetbaserade messengertjänster fungerar ju bara på ett säkert sätt om man har en uppkoppling på 4g eller bättre.
När man är "ute med hästar", kan nätet vara betydligt sämre, så att bara sms och/eller talsamtal via 2g går fram.
Det där har jag också tänkt på t ex. i stallet där jag rider nu är det inte ens någon täckning alls, finns fast telefon i stallet och tack och lov finns det täckning om man rider ut, men just i stallet är det som en bunker.
 
Är det en person med väldigt hemligt eller oregistrerat telefonnummer?

Annars är det väl bara att slå upp på Hitta eller Eniro (ibland finns nummer endast registrerade på den ena tjänsten), och så ringa???

Jag tycker det verkar märkligt, att umgås såpass mycket så att man åker tillsammans och grejar med hästar, men ändå inte ha ett telefonnummer?

Hur gör man i så fall om råkar ut för missöden på vägen när bestämt något, eller fått något slags förhinder, och måste meddela detta?

Internetbaserade messengertjänster fungerar ju bara på ett säkert sätt om man har en uppkoppling på 4g eller bättre.
När man är "ute med hästar", kan nätet vara betydligt sämre, så att bara sms och/eller talsamtal via 2g går fram.

Nej hon har inget telefonnummer registrerat, tyvärr...
 
Jag har ju hört av mig, ska jag höra av mig igen eller hur menar du? :)
Ja, gör det, vad gör det i livet om hon sackar dig. Du är stark, letar ny medryttarhäst och kommer hitta den. Ägarens förlust. Tjata ett tag, sen skiter du i detoch går vidare. Fast egentligen vet jag inte om det är något bra råd men då är du av meddela historien och kan avsluta med gott hjärta och när ni träffas är det du som har varit schysst. Lycka till.
 
Är det en person med väldigt hemligt eller oregistrerat telefonnummer?

Annars är det väl bara att slå upp på Hitta eller Eniro (ibland finns nummer endast registrerade på den ena tjänsten), och så ringa???

Jag tycker det verkar märkligt, att umgås såpass mycket så att man åker tillsammans och grejar med hästar, men ändå inte ha ett telefonnummer?

Hur gör man i så fall om råkar ut för missöden på vägen när bestämt något, eller fått något slags förhinder, och måste meddela detta?

Internetbaserade messengertjänster fungerar ju bara på ett säkert sätt om man har en uppkoppling på 4g eller bättre.
När man är "ute med hästar", kan nätet vara betydligt sämre, så att bara sms och/eller talsamtal via 2g går fram.
Min erfarenhet är tvärtom att nätet brukar alltid fungera numera men sms /telefon har fortfarande ställen där det är dålig sändning.
 
Min erfarenhet är tvärtom att nätet brukar alltid fungera numera men sms /telefon har fortfarande ställen där det är dålig sändning.
Tja, där jag bor så finns det ett halvdant fungerande 3g nät. Försöker man göra något, vad som helst på nätet, så laddas bara sällan appen/sidan, och att sedan försöka utföra åtgärder, går sällan alls.

Sms går i stort sett alltid fram, men ibland med några timmars fördröjning, mms kommer ofta som ett sms, där man får klicka på en länk när man har tillgång till ett nätverk, talad telefon får man ägna sig åt på vissa stråk, absolut inte inomhus.

Det låter som om du ofta befinner dig inomhus, uppkopplad på ett Wifi, men där telefonen har dålig täckning p.g.a. tjocka väggar.
 
Tja, där jag bor så finns det ett halvdant fungerande 3g nät. Försöker man göra något, vad som helst på nätet, så laddas bara sällan appen/sidan, och att sedan försöka utföra åtgärder, går sällan alls.

Sms går i stort sett alltid fram, men ibland med några timmars fördröjning, mms kommer ofta som ett sms, där man får klicka på en länk när man har tillgång till ett nätverk, talad telefon får man ägna sig åt på vissa stråk, absolut inte inomhus.
Tre dagar tog det en gång för ett sms att komma fram till mig :cautious:
Nu är det några år sedan täckningen är tack och lov bättre idag
 
Tja, där jag bor så finns det ett halvdant fungerande 3g nät. Försöker man göra något, vad som helst på nätet, så laddas bara sällan appen/sidan, och att sedan försöka utföra åtgärder, går sällan alls.

Sms går i stort sett alltid fram, men ibland med några timmars fördröjning, mms kommer ofta som ett sms, där man får klicka på en länk när man har tillgång till ett nätverk, talad telefon får man ägna sig åt på vissa stråk, absolut inte inomhus.

Det låter som om du ofta befinner dig inomhus, uppkopplad på ett Wifi, men där telefonen har dålig täckning p.g.a. tjocka väggar.
Nej nu pratade jag om stallmiljöer och andra ställen som är lite mer off :) jag har oftare täckning på internet än på telefonen :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 639
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp