Ingrodd kalk...

iNHALE

Trådstartare
Vad har ni för dunderkurer mot ingrodd kalk? Vi har extrema kalkavlagringar runt avloppshålet i badkaret och de går inte bort oavset vaf*n jag testar. Det enda som stoppar mig från att gå på skiten med svinto är att det tar med sig emaljen i badkaret också...
 
Dränkt toapapper i ättika, vänta en timme och gnugga med en sockerbit har jag sett att ska fungera. Dock inte provat själv!
 
Vad har ni för dunderkurer mot ingrodd kalk? Vi har extrema kalkavlagringar runt avloppshålet i badkaret och de går inte bort oavset vaf*n jag testar. Det enda som stoppar mig från att gå på skiten med svinto är att det tar med sig emaljen i badkaret också...
Har hittills alltid fått bort all kalk med ättika, helst den starka på 24% och på riktigt tjocka avlagringar måste det verka en stund. Sen är det bara att skrapa med typ en osthyvel 😄
 
Vad har ni för dunderkurer mot ingrodd kalk? Vi har extrema kalkavlagringar runt avloppshålet i badkaret och de går inte bort oavset vaf*n jag testar. Det enda som stoppar mig från att gå på skiten med svinto är att det tar med sig emaljen i badkaret också...
Citronsyrakristaller från kryddhyllan. Som man brukar ha i sylt.

För jag gissar att du testat ättika.
 
Det har jag testat men tyckte inte det hjälpte alls mot tjocka avlagringar.
Mm jag har haft det till att lägga duschhuvudet i (skål, duschhuvud, kristaller vatten), kalken liksom bubblade och hoppade av. Men jag har inte testat att skrubba med det, det blir kanske för lite då.
 
Jag tar avkalkning, lägger på papper på aktuellt ställe och dränker in pappret (så det stannar kvar på plats och löser upp). I milda fall använder jag vanlig Kalkosan för t ex kaffebryggare. I svåra fall finns Kalcinex och pimpsten.
 
Var inne i en butik med arabiska produkter och köpte wc-rent. Finns inte en enda kalkrest kvar, men eftertorka noga innan du använder ringen. Det gjorde inte jag 😵
E66ECE42-AA9A-4514-BDEF-7CD106023443.png
 
Ättika har jag testat men tror inte jag lät det dra tillräckligt länge så får testa det en gång till tror jag om det är så effektivt som det sägs.
 
Ättika har jag testat men tror inte jag lät det dra tillräckligt länge så får testa det en gång till tror jag om det är så effektivt som det sägs.
Ättika löser upp kalkavlagringar men man får ta flera gånger och låta det verka längre om det är tjocka avlagringar, men bättre det än något starkare som riskerar skada annat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 078
Senast: Hajfisk
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 453
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: Piaff
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 632
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp