Bukefalos 28 år!

Inkallning

unki

Trådstartare
Skulle vilja ha tips på hur man får inkallningen att funka alltid.
Min hund är 10 år gammal, han vet vad inkallningen innebär men han är helt enkelt inte motiverad till att komma på en gång.
Ibland kommer han direkt men ibland får jag tom gå och hämta han!
Skulle ju så gärna vilja ha honom lös oftare men det går ju inte när han inte kommer när man ropar. :(

Tacksam för alla svar! :bow:
 
Det jag alltid har fått höra är att du ska göra dig spännande och rolig.

Min hund är bolltokig :D
Jag hade en tennisboll i handen när jag kallade in honom, först gick det trögt!! Men han lärde sig snart att när han löd och kom till mig så fick han ta bollen i munnen och vi kunde fortsätta vår promenad.

Godis i någon form fungerar inte för oss som belöning, Hugo blir helt knosslig i huvudet!
Han försöker göra allting jag lärt honom på en och samma gång :crazy: när han märker att jag har godis.
Det är precis som han tänker
"Matte har godis..aha hon förväntar sig nåt av mig..tänka tänka.. ahaaa om jag gör allting så måste något utav det vara rätt, och då får jag det där mumsiga :idea: "

Numera kommer han utan att kräva bollen av mig, så för mig fungerade det jättebra!
Ingen universalösning, men ett litet tips som kanske leder dig in på andra saker?! :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 420
Senast: Acto
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 785
Senast: Pilot
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 335
Senast: Dentaku
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp