inkallning

Milosari

Trådstartare
tränar ibland på att ha labben lös och det går för det mesta bra. vi tränar massor av inkallningar och han får gottis nästan varje gång och oftast kommen han direkt. men ibland "ska han bara lukta färdigt först". då vänder jag på klacken och går snabbt därifrån. funkar alltid, han kommer springande i full karriär. men, här har jag ett litet dilemma. ska ha ha gottis? var han duktig som kom, eller var han olydig som inte kom när jag ropade? som det är nu får han sitt gottis, fast han får sitta/ligga/räcka tass etc innan. hur lär man dom att komma direkt när man ropar? hur blir man intressantare än doftfläcken?

//rådvilla cillamuffins
 
Man skall rangordna det där lite. Seg inkallning = dålig belöning. En bra och snabb inkallning ger det lilla extra!! T.ex. lite kamplek, hundkex, korv, frolic... Beror på vad hunden gillar mest.
 
Alltid beröm när dom kommer! Varför ska dom annars komma nästa gång om du är "tråkig".. Jag kör t ex att kommer hon direkt blir det en gottis och beröm tar det lång tid får hon en klapp och beröm, eller liknande.. Beror ju på vad man belönar med :)
 
Han får inte godis skrev jag.....klart han får uppskattning, men inte överdrivet..Det är så självklart att komma när man ropar för honom, och jag beordrar aldrig utan jag BER honom komma eller vad det är han skall göra....Jag behöver inte ens ropa hela namnet innan han lyssnar och kommer...men så är han ingen labb heller :rofl: :rofl:
 
Jamendåså! För vissa hundar är lite uppskattning lika mycket värt som en en hel falukorvsring för andra. Beror helt på hund, förare och kemin där emellan.
 
När jag var på brukshundkubben med honom så VÄGRADE han ta godis...jag trugade o trugade för det SKULLE dom ha :crazy:..men han var inte ett dugg intresserad :D
 
Nej vissa är ju inte det! Min ena vill inte kampa. Det gör också folk förvånade. Men du kan ju stå och göra vad du vill för roliga saker, men nä... Det är inte alls roligt! Alla är ju olika...
 
Ja det är ju olika vad dom gillar dom små liven.
Fanny tar hellre en boll än godis, så med henne tränar jag med boll, valpen är godisnarkoman eller nåt, han lämnar knappt mina fötter om jag har godis, så honom"tränar" jag med godis!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 442
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 352
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp