Bukefalos 28 år!

Inkomstuppgifter

Lily_Sthlm

Trådstartare
Nån med erfarenhet av lägenhetsbyte? :)

Har ett eventuellt lägenhetsbyte på gång och nya värden vill ju självklart se mina inkomstuppgifter.
Jag är anställd i mitt eget bolag, hur gör jag då? Ska jag själv ange mina inkomstuppgifter? Räcker det? Eller ska jag skicka med kontrolluppgifterna för förra årets deklaration tex?
Om de vill bekräfta min nuvarande inkomst (den kan ju ha ändrats ifrån föregående år, iofs har den inte det men ändå) kan de bara ringa skatteverket då och få ut mina uppgifter?
I vanliga fall ringer de väl bara arbetsgivaren men i det här fallet är det ju jag själv, tänker att de kanske vill ha bekräftat från någon "utomstående" att mina uppgifter är korrekta.

Hade ju tänkte fråga värden såklart men inte lyckats få tag på dem via telefon än och jag vill fixa alla papper nu nu nu :angel:

Just det, en annan fråga, är det månadslön eller årslön de kollar? Jag har tidigare år gjort så att jag tar ut en lite lägre lön i början av året för att sen höja lönen de sista månaderna, så om de kollar min lön jan-april är den ju betydligt lägre än vad den kommer vara i sep-dec. Gör det nån skillnad tror ni?
 
Sv: Inkomstuppgifter

Skicka kontrolluppgifterna, det är sånt som h*n ändå hade kunnat se. Eller så hade hyresvärden kunnat göra en kreditprövning. Men krångla inte till det och hur lite eller mycket du plockat ut vissa månader tycker inte jag är något som de har att göra med.
 
Sv: Inkomstuppgifter

de inkomstuppgifter hyresvärdar vill veta är årsinkomst och lämpligen brukar de använda sig av förra årets inkomst och så vill de veta vilken anställning man har.

De gånger jag bytt lägenhet har de efterfrågat årsinkomst (vilken den får genom kreditprövning), samt vilken anställningsform jag är anställd under.
 
Sv: Inkomstuppgifter

Det är årsinkomst som är relevant och sen kommer de göra en kreditupplysning på dig också för att se ifall du har några betalningsanmärkningar.
 
Sv: Inkomstuppgifter

Tack för alla svar! :)
Såklart de kollar att uppgifterna stämmer genom en kreditupplysning, jag inte tänkte på det :angel:
Ja, då är det bara att hålla tummarna att jag får flytta snart :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 390
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 727
Senast: cassiopeja
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 544
Senast: Inte_Ung
·
Äldre Min bil går sönder hela tiden och jag är så less på det... Det senaste året har vi fått laga startmotorn, drivremmen, tändningsspolarna...
2
Svar
27
· Visningar
1 974
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp