inkråm från kyckling

Lilla_Gubben

Trådstartare
En fråga,
Ibland när man köper fryst kyckling så ligger det ju inkråm i en liten påse inuti med typ hals, hjärta, lever. Kan man ge det rått till hunden?

En del i min omgivning säger absolut inte ge rå kyckling, pga risken för campylobacter, men jag vill minnas att om man barfar sin hund så får den ju råa kycklingvingar och råa kycklinghalsar. Är det någon som har en åsikt i frågan?
 
Sv: inkråm från kyckling

Det är i dagsläget oklart om campolybacter ens orsakar sjukdom hos hund (Källa) men risken ses som vädligt liten, om den ens finns.

Jag skulle inte tveka att ge min hund inkråmet. Vill du inte ge rått kan du ju alltid koka det. Då försvinner bakterierna.
 
Sv: inkråm från kyckling

Javisst kan du ge det och ge det rått så finns alla nyttigheter kvar med. :laugh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 495
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 742
Hundhälsa Min chihuahua och border collie skäller alltid ute när de vill in igen men i tisdags var de ute längre än vad de brukar. jag öppnade...
Svar
14
· Visningar
10 760
Hundhälsa Den 9 feb kommer första leveransen av fodax. Jag har beställt den röda, plus röd om jag inte minns helt fel. Iaf så tänkte jag ge det...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp