Bukefalos 28 år!

Inne- eller utekatt?

P

Pyrusan

Några frågor om era katter!
1. Vad har ni för ras?
2. Ålder?
3. Är det en inne- eller utekatt?
4. Varför är den inne/utekatt?
 
1. Vad har ni för ras?
Två st bondkatt/birma, och två bondkatter
2. Ålder?
De stora är 5 år, de små är 7 mån.
3. Är det en inne- eller utekatt?
Innekatter
4. Varför är den inne/utekatt?
Därför att jag bor i stan och inte vågar ha de ute då
 
1. Vad har ni för ras?
1 perser 1 norsk/peser 2 bondkatter

2. Ålder?
Perser 8 år norsk/perser 7 år bondkatterna 3 år

3. Är det en inne- eller utekatt?
Innekatter

4. Varför är den inne/utekatt?
Dels får vi inte ha katter ute området och sedan vill jag inte ha dem ute pga av trafik och alla lustiga människor som finns
 
1. En huskatt
2. 1 år
3. Utekatt
4. Jag tror att en utekatt är en lycklig katt och vi bor på landet där det är lämpligt för Morre att vara ute

//a
 
1. Vad har ni för ras?
2 st bondkatter
2. Ålder?
4 och 2 år
3. Är det en inne- eller utekatt?
inne
4. Varför är den inne/utekatt
vi bor i stan så vi törs inte släppa ut dem ffa för att vi inte vill riskera att något hemskt ska hända dem
 
1. Ingen aning :D
2. ca 1.5 år
3. utekatt
4. vi har ingen möjlighet att ha honom hemma, pga mkt trafik, och vi vill inte att han ska vara innekatt. så han bor i stallet med sina kattkompisar och trivs aldeles utmärkt.
 
1. Vad har ni för ras?
Jag har tre huskatter
2. Ålder?
2år, 1,5år och 8mån
3. Är det en inne- eller utekatt?
De är innekatter här, men får gå ut när vi hälsar på hos mina föräldrar.
4. Varför är den inne/utekatt?
De är innekatter här för att jag skulle oroa ihjäl mig om jag släppte ut dem. Det finns så många galningar som kan skada mina älsklingar. Sen tycker jag om att ha dem nära mig.
 
1. Vad har ni för ras?
svar: två Norska skogiskastrater,en siameskastrat,fyra abessinier.
2. Ålder?
svar: mellan 14 veckor o 4,5 år.
3. Är det en inne- eller utekatt?
svar: alla är innekatter,går dock i koppel .
men det är det bara två som gör.de andra vill inte gå ut.
4. Varför är den inne/utekatt?

svar: stöldrisken,skadorna ,bilar o alla idioter som plågar katter....listan kan göras lång... :smirk:
 
1. Vad har ni för ras?
Huskatter
2. Ålder?
Lasse-Maja, 5 år och Smulan 1 år
3. Är det en inne- eller utekatt?
Utekatter
4. Varför är den inne/utekatt?
Jag bor bra och tror att mina katter är lyckligast så.
 
1. Vad har ni för ras? huskatt/bonnkatt
2. Ålder? runt 10 veckor
3. Är det en inne- eller utekatt? inne
4. Varför är den inne/utekatt? för han är för liten för att leka med dom stora katterna som finns ute och så är han livrädd för att gå ut
 
Huskatter

2,5

innekatter

Precis som flera andra skrivit så skulle jag oroa ihjäl mig om de försvann. Bor i en större stad med massor av trafik. Tack och lov VILL de faktiskt inte gå ut. Tar dock ut dem i koppel när vi har möjlighet.
 
1. Vad har ni för ras? En huskatt och två norskaskogkatter
2. Ålder? Saga (huskatten) är nyss fyllda 2 år, Virrhas (skogiskillen) är 1 år och 8 månader och minstingen Felice är 7 månader
3. Är det en inne- eller utekatt? Innekatter, fast dom är ute i koppel och på våran stora innätade altan
4. Varför är den inne/utekatt? Skulle aldrig släppa ut en katt om jag inte bodde LÅNGT bort ifrån andra människor av anledningar som redan nämnts
 
Några frågor om era katter!
1. Vad har ni för ras? 2 Bonnkatter
2. Ålder? 4 mån syskon
3. Är det en inne- eller utekatt? Inne
4. Varför är den inne/utekatt? Man har inte utekatt om man bor i lägenhet
 
1. En korat (väntar på en till...)
2. 10 år
3. Inne (ute mycket i koppel under sommarhalvåret, vill inte gå ut när det är under 20 grader :smirk:) När jag flyttat ska jag bygga en rastgård, men nu bor jag i lägenhet, så det är tyvärr omöjligt.
4. Av samma anledning som jag varken låter hästar eller hundar springa lösa utan uppsikt, jag är rädd om dem.
(Dessutom anser jag att det är lösspringande katter i bostadsområden som bidrar till att sänka kattens status, jag skulle också bli irriterad om jag fick mina rabatter uppgrävda, karparna i dammen uppfiskade osv)
 
Intressant läsning!

Jag själv har en huskatt och en europé/huskatt.

De är 2 och 1 ½ år gamla.

Är innekatter, men vi går ut på promenad i sele och de får vara ute i lina på tomten.

Den ena katten är från ett katthem och är väldigt ängslig när det gäller den stora vida världen, så det står i köprkontraktet att han ska vara innekatt.
Den andra är en ej kastrerad honkatt vilket talar för sig själv. :smirk:
Bor dock i stan (villa) vid en trafikerad väg, så även om de skulle kunna gå ut skulle jag inte släppa ut dem av flera anledningar som redan nämts.

Jag och min sambo ska snart börja kika på mindre gårdar på landet, så när vi har flyttat och tar en kull på honkatten ska vi behålla två missar som ska få bli stallkatter! :)
 
1. Vad har ni för ras?
-två stycken huskatter. en mellan-långhår och en korthår
2. Ålder?
-1,5 år och 4-5 månader
3. Är det en inne- eller utekatt?
-innekatter
4. Varför är den inne/utekatt?
- för att vi bor i lägenhet mitt i stan
 
Ras: huskatt
Ålder: 2½ år
Inne/ute: innekatt
Varför: Bor i ett livligt bostadsområde med flera stora vägar, ingenting för en ensam liten katt... Dessutom är han ju ett sällskapsdjur och ska vara med mig :love:
 
Varför inte hämta två katter som inte har något hem att ha som stallkatter istället för att ta en kull? vad har ni tänkt göra med resten av ungarna, det brukar vara svårt at sälja. :confused:
 
Varför inte hämta två katter som inte har något hem att ha som stallkatter istället för att ta en kull?

Vi ska hjälpa hemlösa katter på det viset att vi ska vara stödhem istället.
Vi vill gärna ha iaf en unge (beror på hur stor kullen blir) på en av våra egna katter.

vad har ni tänkt göra med resten av ungarna, det brukar vara svårt at sälja. :confused:

Nej, vi har redan bra köpare som vi litar på. Alla missar är bokade i förväg! :)
 
1. Två huskatter av totalt okänd härstamning :smirk:
2. Pojken är 1½ år, honan är 8 månader
3. Innekatter...
4. ... medan jag letar efter ett boende utan livsfarliga vägar utanför dörren. Pojken valde eg själv att bli innekatt då han kastrerades (det var därför jag fick honom), men lite solning ibland på somrarna skulle han nog gilla.
 

Liknande trådar

Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
600
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
640
Övr. Katt Undrar hur ni gör med era katter som är sk utekatter, dvs själva får välja om de ska vara ute eller inne i vanliga fall, när det blir...
2
Svar
29
· Visningar
2 565
Senast: Milene
·
Övr. Katt Jag har en bengalkorsning som slaktar en Kattens no 1 klöspelare om året. Nu när det är dags för ny klöspelare så verkar Kattens no 1...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp