Innekatt i lägenhet

Tja, du talar ju med en brittägd även här. Vi har haft våra krakelspektakel-klättringar i gardinen, välta bord, sönderttuggad post, bergsklättring i bokhyllan och ilskna dispyter med kråkan i trädet utanför.

Men nu är de tanter som båda fyller 8 år iår så det värsta röjet har lugnat ner sig i alla fall. :D
Min andra blev ju nästan 14 år och hon var inte speciellt tyst och hade några rävar bakom örat hon också :D
Jag tror det är falsk marknadsföring för att sen när man har en britt och inser att de är helt galna så kan man ändå inte tänka sig något annat ;)

Ska vi fråga @MissFideli vad hon har att komma med med lugna britter? 😂
 
Jag tänker att allt beror ju på vad man jämför med (och så personlighet såklart!) jag menar, jag skulle lätt kunna beskriva shiban som en ganska lagom sällskapshund till exempel, men det beror ju på var man börjar skalan. :D Att kattungar är tokstollar över hela spektrumet hoppas jag man är införstådd med.
 
Min andra blev ju nästan 14 år och hon var inte speciellt tyst och hade några rävar bakom örat hon också :D
Jag tror det är falsk marknadsföring för att sen när man har en britt och inser att de är helt galna så kan man ändå inte tänka sig något annat ;)

Ska vi fråga @MissFideli vad hon har att komma med med lugna britter? 😂

Njä, man kan inte beskylla dom för att ha varit lugna 😇 Men de skötte sig rätt bra, klättrade inte i gardinerna (men tog promenader på gardinstången som de kom till på annat sätt), hade inte ner jättemycket på golvet. Bara när det var flugjakt, då åkte krukor och fönsterlampor åt alla håll.
Jämfört med devånen som hade ner fler krukor och annat sin första månad här, än britterna tillsammans haft ned hittills.
Nu är de också lugnare.
Jämfört med devånen, som
 
Njä, man kan inte beskylla dom för att ha varit lugna 😇 Men de skötte sig rätt bra, klättrade inte i gardinerna (men tog promenader på gardinstången som de kom till på annat sätt), hade inte ner jättemycket på golvet. Bara när det var flugjakt, då åkte krukor och fönsterlampor åt alla håll.
Jämfört med devånen som hade ner fler krukor och annat sin första månad här, än britterna tillsammans haft ned hittills.
Nu är de också lugnare.
Jämfört med devånen, som
Inga gardiner för mig heller mer än att sätta sig bakom dem och tror att man inte syns :idea: men någon kruka har ramlat ner men de kan nog räknas på en hand, kanske två.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 514
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 517
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp