B

blue_sky

Jag och pv:n funderar på att skaffa en långhårig kattunge.
Han är dock lite orolig över att den kanske inte kommer att trivas då han måste vara innekatt. Pv:n bor på tredje våningen, men jag funderar på om man kan sätta upp ett nät runt balkongen så den kan få gå ut där i bland, och sätter man upp nät är det ju ingen fara om man vill ha balkongdörren öppen under de varma dagarna.

Men vad anser ni? Skulle ni kunna ha en innekatt? Eller tycker ni det är grymt mot katten? Kan ju säga att vi i så fall tar en kattunge som inte har varit utekatt.
 
Sv: Innekatt?

Mina föräldrar har två innekatter i sin lägenhet, gamle gubben har varit innekatt sedan han var åtta veckor (fyller sju år i år) och jag bodde i kollektiv, och lilltjejen, åtta månader, sökte själv upp mina föräldrar när hon bara var fyra månader (hemlös) och har hållits inomhus sedan dess och trivs med det.

Gammelkatten får gå ut på balkongen själv och har aldrig tänkt tanken på att klättra eller skutta över kanten, trots avsaknad av nät, men nu ska balkongen kattanpassas för lilltjejens skull då hon inte alls drar sig för att klättra och hoppa precis överallt.

Jag är helt och hållet för att hålla innekatt; stadsmiljö är inget för katter. Dock måste man vara beredd på att anpassa sin lägenhet och se till så att katten kan aktivera sig. Morsan brukar säga att katterna styr hemma och att det är deras lägenhet. ;)
 
Sv: Innekatt?

Jag har själv haft innekatter, dock blev dom aldrig helt rumsrena och fick flytta hem till mor och far. där får dom gå ut om dom vill, men dom väljer att hålla sej på balkongen :p
 
Sv: Innekatt?

Jag skulle aldrig skaffa utekatt.
Jag har tre innekatter som trivs alldeles ypperligt med sin tillvaro, det gäller bara att ge katterna möjlighet till aktivitet och själv aktivera dem.
 
Sv: Innekatt?

Har ingen inne katt själv. Men jag är helt för inne katter.Bor man i en lägenhet så är det ju nästan öomöjligt att ha en utekatt,bara man har typ leksaker och klos bräder och snna saer så den inte får tråkigt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 819
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 588
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Har funderat lite på att eventuellt skaffa katt men vet inte om det är så lämpligt i en lägenhet utan balkong? Trivs katter bra som...
2
Svar
23
· Visningar
2 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp