innetäcke med liten fyllning??

F

furuskär

Pållan står i kallstall och har för närvarande ett ofodrat innetäcke men nu börjar det ju krypa ner en bra bit under noll på nätterna och jag funderar på ett innetäcke med lite fyllning, typ 150 gram eller ngt sådant. Hon har tjöckre innetäcken för "mitt i vintern" bruk men dom vill jag inte ta till nu samtidigt som det känns som det ofodrade småningom börjar bli för tunnt. :crazy:

Förslag och tips på innetäcken? :bump: :confused: :idea: Gärna med lite högre hals så att dom inte glider ner på bogarna. Inte fleece dock.
 
svea har väl främst utetäcken, jag har ett stall/bommulstäcke från dem men det sitter inte bra. :mad: (däremot är deras utetäcken med halvhals suveräna :))
 
köpte ett nytt innetäcke igår, 250g fyllning, bogveck från horseguard. Såg att de hade ett 150g och ett 200g från horseware, dock utan boxtäcken. De två sistnämda täckena kostade 700-800kr. (sadelkammaren bromma)
 
Horseware har i alla tjocklekar skulle jag tro... Deras insulatortäcken är i 150g och 300g har jag för mig...
Perfekt att ha under när det blir riktigt smällkallt också...
Har själv 150g täcke och regntäcke skal nu... Sen e de dags för det tjocka utetäcket om ett par veckor tänkte jag... ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Shixle
·
Utrustning Hittills har pållen klarat sig bra med de täcken vi har, men nu närmar vi ju oss den kallaste tiden på året och jag känner att det...
Svar
18
· Visningar
1 042
Senast: Harbor
·
Utrustning (okej jag vet att ämnena täcken sadlar och bett är väldigt ofta förekommande här men behöver bolla lite tankar.) Så här ser det ut...
Svar
7
· Visningar
756
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 661
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp