Inomhus promenadskor jobb

strawberrysylt

Trådstartare
Ännu en skotråd, men jag undrar ni som går mycket inomhus på jobbet, tex inom vården som jag som jobbar på ett äldreboende, vad har ni för skor?

Jag har tidigare haft joggingskor och det hade jag ju kunnat prova ut nya på Löplabbet, men funderar ifall jag kanske vill ha sandaler istället?
Det är väldigt blandat på jobbet vad vi har...

Vad har ni?

Det viktigaste är att de är bra ergonomiskt! Sen får de gärna vara snygga och roliga också (och inte svarta, för min del)!

Jag funderar på dessa, någon som har? Är de "hårda" eller mjuka och sköna?
 

Bifogade filer

  • 20200808_103351.jpg
    20200808_103351.jpg
    123,1 KB · Visningar: 66
Jag jobbar på äldreboende och har Asics träningsskor/löparskor. Väldigt sköna, har aldrig behövt gå in dem med tillhörande skoskav. Bra dämpning till golvet och klar rosa färg som pensionärerna alltid pratar om :D Hade aldrig velat ha öppen tå faktiskt, dels för risken att man får något på foten (t.ex golvliftens medar) samt att när vi hade skabb på jobb så var det många som fick det på fötterna (när man byter sängkläder så hamnar ju alla hudavlagringar osv nere vid fötterna).
 
Jag har löparskor, jobbar inom vården och kan gå upp emot 10000-15000 steg per dag när vi har mycket att göra.

Okej, ja jag har aldrig kollat antal steg, men ibland är man inte mkt stilla...och vissa dagar är lugnare :).

Jag jobbar på äldreboende och har Asics träningsskor/löparskor. Väldigt sköna, har aldrig behövt gå in dem med tillhörande skoskav. Bra dämpning till golvet och klar rosa färg som pensionärerna alltid pratar om :D Hade aldrig velat ha öppen tå faktiskt, dels för risken att man får något på foten (t.ex golvliftens medar) samt att när vi hade skabb på jobb så var det många som fick det på fötterna (när man byter sängkläder så hamnar ju alla hudavlagringar osv nere vid fötterna).

Åh, det låter ju som dem jag haft fram tills nu, rosa Asics 👍.
Jo, har funderat på det också att jag kanske inte vill ha öppna.... kanske ska fortsätta med joggingskor då...! Eller mer täckande sandaler...

När jag jobbade inom vården hade jag scholl sandaler. Nu har jag löparskor. Jobbar inom hotell och restaurang

Okej, ja Scholl ska ju också va bra... :).
 
Ännu en skotråd, men jag undrar ni som går mycket inomhus på jobbet, tex inom vården som jag som jobbar på ett äldreboende, vad har ni för skor?

Jag har tidigare haft joggingskor och det hade jag ju kunnat prova ut nya på Löplabbet, men funderar ifall jag kanske vill ha sandaler istället?
Det är väldigt blandat på jobbet vad vi har...

Vad har ni?

Det viktigaste är att de är bra ergonomiskt! Sen får de gärna vara snygga och roliga också (och inte svarta, för min del)!

Jag funderar på dessa, någon som har? Är de "hårda" eller mjuka och sköna?
Jag har sådana, fast inte på jobbet utan som promenadskor på sommaren. Håller 1-2 somrar för mig innan de blir hårda och nedgångna i sulan. Då använder jag dem bara vid fint väder och asfaltspromemader. (Kan inte ha sandaler i skogen, blir irriterad på allt smuts som letar sig in i skon).
Så jag tror att de kan slitas ganska fort om de används varje dag om du går mycket. Men de är sköna och mjuka som nya och skaver inte alls, vilket är anledningen till att jag fortsätter köpa modellen, jag har lätt att få skavsår.
 
När jag jobbat in hotell och restaurang har jag haft walking shoes. Kommer inte ihåg märket, men valde de för att de var helsvarta och sköna att gå i.
 
På jobbet har jag sådana här året om. Jobbar i vården, men till stor del ganska stillasittande, varierat med enstaka pass där jag rör mig mycket. Modellen finns i olika färger.
20200808_131428.jpg
 
På jobbet föredrar jag sandaler framför skor som täcker hela foten. Blir väldigt varm under ett arbetspass.
Tycker om arbetssandaler från både Scholl och Birkenstock. Det går att justera passformen bra med remmar, det finns visst stöd för hålfoten och sulorna har varit bekväma.

Dessa har jag nu:


birkenstock-professional-milano-esd-narrow-black-sandal.jpg
Birkenstock Professional Milano ESD Narrow
 
På jobbet varierar jag mellan flera par beroende på vad jag ska göra. Gillar inte (och får inte heller ha) skor som är öppna vid tårna. I sandalväg har jag ett par från Keen som är bekväma och inte blir för varma (går att köra i tvättmaskin):
55325-03.png
Annars är det mest löparskor från Asics här med :)
 
Måste ha godkända skyddsskor med stålhätta och de är sällan bekväma. Kör alltid med ett par rejäla sulor med tjocka silikonkuddar. De kan rädda många obekväma skor.
 
Jag har öppna skor liknande de @Alandia länkade, men från Rieker. Luftigt och fräscht, och känns enklare än traditionella löp- eller walkingskor att rengöra om de någon gång blir besudlade av något ofräscht.
 
Efter att ha gått i Crocs med påföljd att framfoten kollapsade så använder jag numera enbart utprovade modeller från Fotriktigt här hemma. Varierar mellan Asics löpskor eller Keen sandaler.

Senaste två har varit Asics vilket varit skönt eftersom jag försöker stå upp och jobba lite oftare. Jobbar på mottagning
 
Tack för alla svar!

Jag har sådana, fast inte på jobbet utan som promenadskor på sommaren. Håller 1-2 somrar för mig innan de blir hårda och nedgångna i sulan. Då använder jag dem bara vid fint väder och asfaltspromemader. (Kan inte ha sandaler i skogen, blir irriterad på allt smuts som letar sig in i skon).
Så jag tror att de kan slitas ganska fort om de används varje dag om du går mycket. Men de är sköna och mjuka som nya och skaver inte alls, vilket är anledningen till att jag fortsätter köpa modellen, jag har lätt att få skavsår.

Men oj!
Då låter de inte alls särskilt hållbara :(. Jag som tyckt de sett så bra och rejäla ut... :/.
Vad synd.

På jobbet föredrar jag sandaler framför skor som täcker hela foten. Blir väldigt varm under ett arbetspass.
Tycker om arbetssandaler från både Scholl och Birkenstock. Det går att justera passformen bra med remmar, det finns visst stöd för hålfoten och sulorna har varit bekväma.

Dessa har jag nu:


Visa bifogad fil 55425
Birkenstock Professional Milano ESD Narrow
De där har jag tittat på, såg att par rosa liknande som jag tyckte var fina! Fast de ser hårda ut? Är de inte det? Hur länge håller de?

På jobbet varierar jag mellan flera par beroende på vad jag ska göra. Gillar inte (och får inte heller ha) skor som är öppna vid tårna. I sandalväg har jag ett par från Keen som är bekväma och inte blir för varma (går att köra i tvättmaskin):
Visa bifogad fil 55429
Annars är det mest löparskor från Asics här med :)

Sånadär har min mamma som jag provat, men tyvärr faller de mig inte i smaken...
 
Går väldigt mycket på jobbet (städ) och har nån form av löparskor från Nike :)
Innan dom hade jag tofflor från Din Sko tills dom föll i bitar :D föredrar tofflor då jag tycker det blir för varmt med skor.
 
Vi får inte ha joggingskor eller likn. inte heller öppen tå, så här ar det olika varianter av foppatofflor eller olika typer av "arbetsträskor" som gäller. Jag har ett par gamla foppor, de har varit med hela tiden jag arbetat som DSSK (10 år nu) och jag fasar för när de är helt utslitna och jag måste hitta nya skor:nailbiting:
 
Tack för era svar!

Åh, nu har jag kollat lite mer och hamnade på Jobi, ett märke/företag som jag vet varit på jobbet tidigare och haft "visningar". De skorna är ju gjorda för vården och är fina tycker jag... så funderar på dessa;
Problemet är bara att de är i skinn... :/ och jag är vegetarian. Känns inte helt 100?
Kollade också på en nättare variant från Ecco, men de var också i "fel" material... hmm.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200812-231533_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200812-231533_Samsung Internet.jpg
    80,2 KB · Visningar: 11
Annars tycker jag dessa är fina, men de måste vara fruktansvärt stora i storleken??

Jag köpte ett par grå såna som jag har till vardags, i min vanliga storlek, men trots extra sula och tjocka strumpor känns de stora... så jag känner att jag kan inte bedöma dem riktigt....

Men är de bra? Någon som vet?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200814-082317_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200814-082317_Samsung Internet.jpg
    105,2 KB · Visningar: 12

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 693
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 488
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp