Inreda bokhylla med katt?

gul_zebra

Trådstartare
Jag sprang och köpte mig en ny bokhylla, en helt vanlig Billy. Planen är två till för att få en bokhyllevägg typ, på sikt ett litet minibibliotek med en läshörna bredvid. Men - jag har katter. Katter som gärna förstör. Den ena tuggar gärna på böcker bland annat :meh: Nu har jag sån tur så ingen av de är upp i hyllan, men nedre planet är såklart utsatt. Som det är nu innebär det döyta som bara stör mig, nånting vill jag ju ha där, men vad? Hur hade ni tänkt i inredningsväg? Jag tänkte ställa dit min backgammon-koffert men den kan ju inte stå i tre hyllor samtidigt liksom. Jag vill inte behöva sätta dit skåpsluckor eller så utan bara något att fylla den där döytan med.
 

Bifogade filer

  • bokhylla.jpg
    bokhylla.jpg
    89,8 KB · Visningar: 79
Jag funderade på nån dyna men... Nä. Bokhyllan är min, katterna har så de klarar sig ändå :p
Kom på att jag såg ett par sjukt läckra skor sist jag var på Erikshjälpen, måste kolla i veckan om de finns kvar, skulle eventuellt kunna passa bra!
 
Jag hade mina högklackade skor i en bokhylla förr, så säger kör! :D
Ja varför inte liksom! Hoppas att skorna finns kvar och inte kostar alltför mycket :D Får leta efter ett par knallröda pumps annars, kan potentiellt bli snyggt när min röda kobra-telefon står i nån av hyllorna :up:
 
Jag hade gjort sojm @Pazuzu - ställt lådor elelr förvaringsbackar där.

Eftersom det är IKEA så misstänker jag att det finns vettiga lådor/backar/korgar som måttmässigt passar.
 
Jag har en gammal trälåda i botten som förvaring för mina stearinljus. :) Det går ju att ha annat i dem också, filtar t.ex.

Visa bifogad fil 27111
Oh! Perfekt förvaring för nån filt eller så ju :up:

Jag hade gjort sojm @Pazuzu - ställt lådor elelr förvaringsbackar där.

Eftersom det är IKEA så misstänker jag att det finns vettiga lådor/backar/korgar som måttmässigt passar.
Möjligtvis om det varit en Expedit/Kallax, tror inte att det finns så mycket sånt till Billy? Förutom små pluttförvaringar som boktuggaren gärna river ur då vill säga, han är hopplös :laugh:
 
Oh! Perfekt förvaring för nån filt eller så ju :up:


Möjligtvis om det varit en Expedit/Kallax, tror inte att det finns så mycket sånt till Billy? Förutom små pluttförvaringar som boktuggaren gärna river ur då vill säga, han är hopplös :laugh:
Tror inte du behöver begränsa dig till Billy?

Ta mått och kolla runt på snygga grejor i de måtten. IKEA är skapligt standardiserade :D
 
Jag har en gammal billybokhylla i min syhörna. För att få ordning på grejerna och få ha dem i fred för katten som anser att övervåningen och allt som finns där är hennes (jag håller med! jag bara lånar den ibland :p) köpte jag plastbackar/korgar på dollarstore som passar perfekt två och två i varje hyllplan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp