Inreda rum åt 10åring.

Din_vante

Trådstartare
I september flyttar jag och mina barn till ny lägenhet :) Jag har dock idétorka hur jag ska fixa i dotters rum. Tänkte att ni kanske kan hjälpa mig?

Hon är 10år och tillbringar mycket av tiden i sitt rum med att kolla youtube och ritar samtidigt. I dagsläget ligger/sitter hon i sängen och gör detta vilket inte känns som en optimal arbetsställning. Därför skulle jag vilja ha hjälp med att planera rummet så hon bl.a får platts för sin hobby. Utöver detta så behövs en säng och ev skrivbord. De fasta garderoberna funderar jag på att ta bort. En loftsäng är inte aktuellt. Jag har provat det men hon rör sig förmycket i sömnen.

Så, hjälp mig möblera ett rum för en 10 åring med plats för att hänga med kompisar, kolla tv och sitta och rita. Rummet är ca 3.5 x 3,5 m.
 

Bifogade filer

  • D674E456-4A66-4518-9746-F479A6A9C172.jpeg
    D674E456-4A66-4518-9746-F479A6A9C172.jpeg
    11,6 KB · Visningar: 56
Kan hon inte sitta i sängen och kolla t.ex. youtube? Om man bäddar sängen och har i kuddar så att det blir som en soffa? Det gör våra tjejer (10 och 12 år) när de har kompisar :)
 
Screenshot_20180806-163255__01__01.jpg

Blå=säng
Tycker själv att sängar med förvaring under är toppen! Antingen en redan färdig sänhstomme, eller bygga en själv av skåpstommar eller byråer från Ikea. Sväljer mycket grejer, kläder, böcker eller vad man nu vill ha. Finns mycket inspiration på Instagram tex.

Grön= hyllsystem med skrivbord.
String har varianter med hyllsystem/bokhylla med skrivbord. Går även att bygga liknande med tex Billy-hyllor från Ikea, ett bredare hyllplan för att få till skrivbord tex. Finns inspo på Instagram också.

Jag hade valt att behålla garderoberna.
Sängen hade med hjälp av kuddar fått agera soffa/dagbädd när kompisarna är över.
 
Kan hon inte sitta i sängen och kolla t.ex. youtube? Om man bäddar sängen och har i kuddar så att det blir som en soffa? Det gör våra tjejer (10 och 12 år) när de har kompisar :)

Det är så vi har nu men hon väljer att typ halvligga och får så konstig arbetsställning. Jag skulle vilja få en dedikerad plats i rummet med typ en liten soffa/fåtölj, ett litet bord och tv:n. Men rummet är ju inte jätte stort och att en vägg är sne gör det lite knepigt :/
 
Visa bifogad fil 17956
Blå=säng
Tycker själv att sängar med förvaring under är toppen! Antingen en redan färdig sänhstomme, eller bygga en själv av skåpstommar eller byråer från Ikea. Sväljer mycket grejer, kläder, böcker eller vad man nu vill ha. Finns mycket inspiration på Instagram tex.

Grön= hyllsystem med skrivbord.
String har varianter med hyllsystem/bokhylla med skrivbord. Går även att bygga liknande med tex Billy-hyllor från Ikea, ett bredare hyllplan för att få till skrivbord tex. Finns inspo på Instagram också.

Jag hade valt att behålla garderoberna.
Sängen hade med hjälp av kuddar fått agera soffa/dagbädd när kompisarna är över.

Tack för tippset :) men rummet ser ju litet ut när du ritar i det. 😱 Ska bli intressant att få in hennes nuvarande möbler och se hur stort/litet de känns då.

Jag skulle gärna komma ifrån att hon sitter i sängen och kollar tv då hon väljer att typ halvligga och samtidigt rita. Hon blir alldeles sne.
 
Vilken bra idé det var att posta här. Jag fick massa ideér själv och började rita på datorn =) delar med mig av mina tankar om någon vill komma med input. Ska nu fortsätta med vardagsrummet som jag vill lyckas klämma in en matsalsgrupp och stor marsvinsbur i :D
 

Bifogade filer

  • rum 4.jpg
    rum 4.jpg
    4,5 KB · Visningar: 47

Liknande trådar

Småbarn Jag ska byta rum mellan barnen och då ska sonen få det mindre rummet. Vi tvingas till att ha en loftsäng vilket han även har idag men...
2
Svar
35
· Visningar
2 445
Senast: FadeAway
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 801
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag har ett rum som jag har svårt att få ihop, tänkte om ni sitter inne med idéer och synpunkter? :) Rummet ska fungera som kontor...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: hvala
·
Hemmet Är flytt på g igen och på jobbet finns en PYTTEstuga jag överväger att hyra. Men hur fasiken inreder man? Är ju evigt tacksam över att...
Svar
19
· Visningar
7 507
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp