Inredning/ "piff" i stallet

parfymflaska

Trådstartare
Jag tycker att stallet utöver funktionella lösningar gärna får ha lite detaljer som är enbart snygga också. Hästlivet är ju ganska grovt och skitigt och jag tycker att lite piff lättar upp i rusket. Såhär års blir det ju en del julpynt såklart, men annars, hur har ni piffat i era stall? Jag vill ha inspiration! Jag hittade min gamla gömma med hästplanscher och där fanns flera stora, fina planscher med hästens delar, hästens bön och såna grejer, de tänkte jag plasta (och eventuellt rama) in och sätta upp på väggarna i sadelkammaren. Insidan av toalettdörren har jag täckt med ett kollage av Mulle -plancher, -serier och -bilder. Lilla fikabordet har precis fått ny vaxduk och matchande stolsdynor och på bordet står en orkidé, och i fönstren i sadelkammare, toalett och foderkammare står mina gamla prydnadshästar från flickrummet. I själva stallet har jag gjort namnskyltar av fina tavelramar, och i shettisens fönster (mellan fönster och galler) står en stor plåtsilhuett av en häst. Ljusslingan mellan bjälkarna i stalltaket sitter uppe året om, den ger så mysigt ljus. Vid vattenspiltan sitter en fin termometer i zink. Framför stallet står ett bord med stolar och några fina krukväxter. Jag vill absolut inte ha något "klutter" med massa grejer, utan bara små detaljer här och där som gör det lite mer ombonat och personligt liksom. :)

Hur har ni andra piffat era stall/ sadelkammare? Fint sätt att arrangera bettsamlingen kanske? Tavlor, eller rent utav en målning direkt på väggen? Snygga IKEA-hacks? Tell me! :bump:
 
Suddig bild på snyggaste och bästa sättet att förvara bett enl mig.
10385486_10204092939117375_862504889722542754_n.jpg
 
Vi håller på att renovera en lada till stall, foderkammare, sadelkammare och torkrum.

Så snart väggarna var uppe i stallet så piffade jag ena väggen med en stoooor svart klocka. Nu ser den intge så stor ut där uppe på stallväggen men jag tycker ändå det bliv riktigt snyggt :)

wpid-2015-11-01-19-51-29-jpg.jpeg



Här syns placeringen:

wpid-2015-11-24-17-17-20.png



Två dörrmattor, en på utsida och en på insidan sadelkammaren :

wpid-20151101_111102.jpg


Sedan har vi "piffat" sadelkammaren med egentillverkade sadel- och tränshängare, något som jag tycker gör sadelkammaren mer "ombonad" :

wpid-2015-07-31-23-35-08-jpg.jpeg


wpid-20150731_163807.jpg


Samt lite piffing med en sittbänk med kudde på samt "väggord" Carpe Diem i fönstret :

wpid-2015-10-16-10-43-50-jpg.jpeg


I juletid står det en stjärna i fönstren i sadelkammaren, andra tider en vanlig fönsterlampa ( som visst står kvar i fönstret fortfarande :p) :

2015-12-03-15-17-33-jpg.jpeg
 
Vi håller på att renovera en lada till stall, foderkammare, sadelkammare och torkrum.

Så snart väggarna var uppe i stallet så piffade jag ena väggen med en stoooor svart klocka. Nu ser den intge så stor ut där uppe på stallväggen men jag tycker ändå det bliv riktigt snyggt :)

wpid-2015-11-01-19-51-29-jpg.jpeg



Här syns placeringen:

wpid-2015-11-24-17-17-20.png



Två dörrmattor, en på utsida och en på insidan sadelkammaren :

wpid-20151101_111102.jpg


Sedan har vi "piffat" sadelkammaren med egentillverkade sadel- och tränshängare, något som jag tycker gör sadelkammaren mer "ombonad" :

wpid-2015-07-31-23-35-08-jpg.jpeg


wpid-20150731_163807.jpg


Samt lite piffing med en sittbänk med kudde på samt "väggord" Carpe Diem i fönstret :

wpid-2015-10-16-10-43-50-jpg.jpeg


I juletid står det en stjärna i fönstren i sadelkammaren, andra tider en vanlig fönsterlampa ( som visst står kvar i fönstret fortfarande :p) :

2015-12-03-15-17-33-jpg.jpeg
Åh så snyggt det blir!
 
Har inte mycket men en stegrande häst målat på dörren till sadelmakaren, i ena boxen har jag skrivit hästens bön och på vägen i andra boxen är det skrivet en häst dikt och häst godis har jag i en fin glasskål som jag hittade på loppis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp