Inredning till marsvin -tips mottages!

_Runaway_

Trådstartare
Har marsvinen i utebur (sån i trä på ben) nu på sommaren. Dom ÄLSKAR att vara utomhus! Men jag tycker deras bur är lite tråkig inredningsmässigt. De har sitt sovhus, och det ska absolut vara kvar. Sen inget annat än matskålar och vattenflaska! Vad kan man lägga in som gör vardagen lite roligare för dom? Annat än att aktivera med att leta mat. (Brukar trä grönsaker på grillspett och hänga i buren). Typ som hamstrar, där lägger man ju in toarullar, vad kan man istället ha till svinen? De brukar inte gilla att sitta uppe på huset så stege dit är ingen idé. Kvistar från äppelträd och körsbärsträd lägger jag alltid in men det går snart åt. Vill ha lite mer "leksaker". Utan att det för den skull blir för plottrigt och plastigt i buren. Helst vill jag inte ha såna plastleksaker man köper i djuraffären. Vill ha massor av tips!
 
Sv: Inredning till marsvin -tips mottages!

Den här tråden behövde jag också! Det finns som små träbroar (ja - från djuraffären) av pinnar (förstår du hur jag menar?) som man kan ha som ett litet krypin. Har inte det själv men överväger att köpa en. Sen har jag provat att lägga morötter i en toalettrulle men mina marsvin tyckte inte det var nå skoj. Det var ju sååå jobbigt att komma åt moroten!
 
Sv: Inredning till marsvin -tips mottages!

Idag la jag iaf in ett sånt rör i tegel. (Pappa hade skapat vinställ av såna, oc jag tog en :angel: ) De har inte rört den än, men iaf ett tips!

Hade en sån träbro förut, men den blev snart uppäten.. Fast kanske är värt att prova igen, det var ju när de var bebisar.
 

Liknande trådar

Däggdjur Som rubriken lyder så behöver jag akut gerbil hjälp! Blir snart galen... Hoppas de finna några bukare med vana av gerbiler som kan...
Svar
13
· Visningar
7 280
Senast: Smashed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp