Inrednings och förvarings hjälp!

Fjordhast

Trådstartare
Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk (normalstor, kan mätas vid intresse). Jag älskar att sy så jag behöver ha någonstans att förvara alla tyger, trådar, symaskin, band mm. Vi har en hel del papper/böcker/pärmar som behöver få plats någonstans. Helst så de inte syns. Så mycket förvaring. De bärbara datorerna och skrivaren bör få plats någonstans med.



Vi gillar mörkare trä typ mahogny. Det har vi i hela huset så vi vill även ha det där.

Vi är inte rädda för att bygga eget eller köpa nytt.

Jag är inte alls nöjd med tapeterna eller färger på textilierna, så tips på fina tapeter och gardiner etc uppskattas :)

Hallen på övervåningen (det på bilden) är just nu med samma fula strukturtapet som jag skrev om i sovrummet. De är vita på alla förutom den enda helväggen som finns. Den är samma röd som i vardagsrummet. Vill ha nya tapeter där med. Men eftersom det och vardagsrummet typ sitter ihop vill jag att de ska matcha varandra. Det är öppet mellan de.

Vi har rött i vardagsrummet och där är vi ganska nöjda, men vi har målat på tapeter som börjat lossna så jag vill tapetsera om. Gärna nån diskret tapet som passar med rött/marint.

Sovrummet är litet. Det är ca 3x3m så det får precis plats med en säng och två sängbord. Där går det inte att ändra möblemanget direkt. I sovrummet har vi även en klädkammare/förråd som är ca 1x3m. Där inne har vi massa kartonger o sånt år höger och kläder åt vänster. Vill ha någon bättre förvaring till kläderna (just nu är det en stång som får plats typ 5 tröjor på samt en pytte liten bokhylla med 6 fack. Vi har hälften var men jag behöver mer förvaring till mina kläder :angel:). Kartongerna måste stå kvar då vi inte har någon annanstans att ha de. Samma sak med kläderna men bättre förvaring för kläder önskas.
Hur kan man få sovrummet att kännas större samt mysigare? Idag har vi målade väggar på struktur tapet (ser ut som någon kastat ris på väggen ungefär). Just nu är de Mörklila i rätt ljus men blir mer Cerisea när solen kommer på (ser förskräckligt ut). Har lila överkast o kuddar mm så vill hitta någon fin tapet som passar till lila men som får rummet att se större och ljusare ut på dagen.

Köket är vi nöjda med, men vi behöver byta ut kaklet då de börjar ramla loss. I köket har vi en vit tapet med stora blommor i svart och silver på. Den älskar jag. Köksluckorna är vita med gul brytning och vi har vit kyl/frys och spis och rostfritt på fläkt och diskho. Just nu sitter ett vitt kakel som är ganska fint men vill ha något annat. Tips på nått snyggt kakel? Vi har laminatgolv som ser ut som stenar (gråa toner, ganska fint). Behöver även ny bänkskiva. Den vi har nu är vit och ser ut som den ska likna marmor. Funderar på trä. Vart kan man hitta det till bra pris?

Hoppas någon kan hjälpa oss. Tack på förhand :)
 
Sv: Inrednings och förvarings hjälp!

Kommer trappan upp vid fönstret till höger?

Hur djupt är det från duschrumsdörren till snedtaksväggen och hur långt ner går snedtaket?
Åt vilka håll går dörrarna?

Om du ritar om ritningen och försöker göra den mer skalenlig (det är svårt att få grepp om utrymmet när 78 cm och 150 cm är lika långt) så blir det lättare att få en ordenlig översikt
 
Sv: Inrednings och förvarings hjälp!

Jag har bara paint så är väldigt svårt att få de bra. Gjorde bara en snabbskiss, men ska försöka göra en ny :)

Trappen kommer upp där fönstret är. Dörren till duschen går in mot mitten av rummet. Det är 46 cm från dörren (med dörrkarmem inräknad) där snedväggen börjar. Sedväggen går emot dörrkarmen vid taket. Är ca 25 cm från golvet upp till där snedtaket börjar.

Där det står dörr till vänster är det egentligen bara ett hål in till vardagsrummet.
 
Sv: Inrednings och förvarings hjälp!

Jag skulle sätta hyllor på väggen där snedtaket är, går just inte att använda till annat än förvaring.

Skrivbordet skulle jag sätta i smatten mot trappan.

Ev. skulle jag sätta en lång arbetsbänk hela vägen mellan fönstret o dörröppningen. Gör man den smart kan man förvara träningsbänken under den.
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: cewe
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 447
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: monster1
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 236
Senast: Sonea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp