Inredningsarkitekt??

A

annen

Jaha, efter lite mer än 3 år på universitet är jag snart färdig med min examen i statsvetenskap, och vad gör man då?
kommer fram till att det är inte det jag vill syssla med alls..
jag vill bli inredningsarkitekt!!!
är det ngn här som möjligtvis vet vart man kan hitta en sådan utbildning, dvs en privat utbildning för med mina betyg kommer jag inte in på konstfack el. designhögskolan i göteborg.

/a
 
Är betygen så viktiga för Konstfack? Räcker det inte med att vara "behörig" och det är du ju om du har pluggat på universitet.
De tar ju in på arbetsprover. Ring och fråga!
/P
 
Jag ska söka in på KTH i sthlm för att bli, så småningom, inredningsarkitekt. Inga toppbetyg här inte! Men det hänger inte så mycket på betygen (förutsatt att man har tillräckligt med poäng för att komma in), utan snarare på intagningsproven.
 
På KTH blir man inte inredningsarkitekt, man blir "riktig" arkitekt. Det är på Konstfack du kan bli inredare.
/P
 
nackdelen med konstfack är att (om jag nu förstått det rätt) att det är kombinerad med design och jag vill bara inrikta mig på själva inredandet(och allt som hör till)
inte möbeldesign o dyl.
sen måste jag ju säga att 4 års studier till lockar inte så himla mkt( kan bara läsa 2 1/2 år till om jag vill ha csn)
börjar att fundera på om inte skulle åka utomlands ändå, det finns ju fristående terminer utomlands, så man behöver inte läsa ett helt program..isf blir det australien el. new zeeland...
men jag har hört talas om att det skall finns en utbildning här i sverige som är på ca 1 1/2 - 2 år, på en privat skola, men jag har ingen aning vad det är för nåt och vart den finns..

:)/a
 
:d Australien och Nya Zeeland låter inte dumt alls! Ta med mig!
/P
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 276
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 760
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 719
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp