Bukefalos 28 år!

Inredningstips hitåt TACK!! :)

N

NiraK

Jag håller på att renovera lägenheten lite..

Har fått upp en fin fondvägg i sovrummet:

Resten av rummet är helt antikvitt och golvet är bok-trä.

ssspegeeel002.jpg


Idag så köpte jag en gammal stol som jag tänkt ställa mot fondväggen. Den ska dock först renoveras och fixas till. Såhär ser den ut nu.

ssstolll003jpg.jpg


Funderade först på att måla den vit, men insåg att det nog blir fel mot den ljusa väggen. Nu lutar det åt svart. Vad tror ni? Sen ska den kläs om såklart. Vad tror ni skulle passa då?

I hallen har jag denna tavla:

VGGEEEN.jpg


Och denna spegel (här är den inte på rätt plats än dock)

ssspegeeel.jpg


Hela lägenheten går i stort sett i svart och vitt..Köket är väldigt minimalistiskt med helt vita väggar och enkla moderna möbler. Man kanske ska göra nåt kul med stolen så att det bryter av lite??

Ge mig tips!!!!!!!!

Nirak
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Inredningstips hitåt TACK!! :)

Jag tycker att färgen på stolen är fin som den är, men om svart passar bättre till resten så ska du naturligtvis måla om den i det. Vitt tror jag inte blir bra till den tapeten. Om lägenheten mest går i svart och vitt skulle jag plocka in någon (eller några) accentfärg i textilerna och t.ex. klä stolen i ett snyggt enfärgat tyg som har en yta som det händer något i.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 339
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 601
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 619
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp