Tack! Tycker det känns så mjukt och lugnande att komma in där, är jättenöjd. Lite fix med smådetaljer är bara kul.Wow,så fint!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Tycker det känns så mjukt och lugnande att komma in där, är jättenöjd. Lite fix med smådetaljer är bara kul.Wow,så fint!
Generellt tycker jag inte man ska lyssna på människor som har sina uteskor inomhusDitt badrum är jättefint! Du skulle kunna ha en mysig matta vid badkaret som sagt i någon stark färg om du vill bryta av lite mot det grå men jag tycker inte det behövs. Har du dessutom golvvärme känns det ju överflödigt
![]()
Blev väldigt förvånad över att det var mitt nya kommentarer om ”för mycket kakel”, eh ja, det är ett badrum, klart det är kaklat? Men här insåg jag att de kan sätta typ lite kakel i duschen, sen kan det vara laminatgolv på golvet och gipsskivor på väggen med panel så typ fyra olika färger och strukturer. Dessutom verkar fuktspärr vara ett okänt koncept så mögel är vanligt så alla var övertygade om att taket skulle mögla ovanför min dusch. Vi har ett nytt innertak som är vattenavvisande så jag är inte särskilt orolig, fattar inte hur de bygger…Har du sett amerikanska program där de bygger om hus? Jag brukar kika på bland annat Fixer Upper. Jag har nog inte sett enda badrum i beige, det blir alltid så pampiga badrum med udda kakel.
Man kan inte förvänta sig så mycket av ett folk som röstar på trumpen![]()
Du får förklara begreppet ventilation för dom. Men Sverige är duktiga på att bygga hus, antagligen mycket för att vi har så varierande klimat med kyla och värme. Dessutom rätt tidiga med standarder och liknande.Blev väldigt förvånad över att det var mitt nya kommentarer om ”för mycket kakel”, eh ja, det är ett badrum, klart det är kaklat? Men här insåg jag att de kan sätta typ lite kakel i duschen, sen kan det vara laminatgolv på golvet och gipsskivor på väggen med panel så typ fyra olika färger och strukturer. Dessutom verkar fuktspärr vara ett okänt koncept så mögel är vanligt så alla var övertygade om att taket skulle mögla ovanför min dusch. Vi har ett nytt innertak som är vattenavvisande så jag är inte särskilt orolig, fattar inte hur de bygger…
Ja det var väldigt okänd mark och kände mest att jag blev irriterad så tog bort mitt inlägg efter väldigt många kommentarer om att badrummet såg ut som en madrasserad cell på mentalsjukhus (obs inte mina ordval!!) och kände bara att de har helt annan smak än jag…Du får förklara begreppet ventilation för dom. Men Sverige är duktiga på att bygga hus, antagligen mycket för att vi har så varierande klimat med kyla och värme. Dessutom rätt tidiga med standarder och liknande.
Blev väldigt förvånad över att det var mitt nya kommentarer om ”för mycket kakel”, eh ja, det är ett badrum, klart det är kaklat? Men här insåg jag att de kan sätta typ lite kakel i duschen, sen kan det vara laminatgolv på golvet och gipsskivor på väggen med panel så typ fyra olika färger och strukturer. Dessutom verkar fuktspärr vara ett okänt koncept så mögel är vanligt så alla var övertygade om att taket skulle mögla ovanför min dusch. Vi har ett nytt innertak som är vattenavvisande så jag är inte särskilt orolig, fattar inte hur de bygger…
Eller när de bygger hus överlag och sätter upp typ spånskivor och sen fasad på det, ser ut som att de byggt en pappkartong? Det blir liksom snyggt utanpå sen men det känns som när man bygger kulisser till teater ungefär.De har helt andra standarder för byggen där. Brukar hålla andan ibland när jag ser vilken dimension de använder till takstolar till exempel. Eller hur de gör innerväggar.. Shit asså.
Inte undra på att husen blåser omkull. Å andra sidan kanske det är så de tänker, ingen ide att bygga rejäl - kommer ändå komma en tornado som blåser omkull skiten
Ja, de blandar verkligen material i deras badrum. Brukar bara ha kakel precis där de duschar, men sen kan de till och med tycka att trägolv är ok i resten![]()
Annars en tunn gardin som kan dras beroende på hur öppet man vill ha det.Ja lite så tänkte jag? Typ att man inte fyller med böcker, utan kanske något fint föremål, typ en liten blomma eller kanske någon prydnadsgrej.
Kan också meddela att jag lade upp en bild på Reddit och amerikanarna HATAR mitt vackra badrum. De vill ha enormt stort med enorm dusch med en bänk i och jag vet inte, massa olika färger på golv och väggar och tak? Och absolut inte mässing, det ska vara KROM. Glasväggar på duschen är tydligen också konstigt.
Ja det var väldigt tydligt! Gud vad negativa de var, blev helt less på demJänkarna älskar färg och plotter. Jag brukar också få ned-duttat när jag ifrågasätter deras kaosval![]()
Ja det var väldigt tydligt! Gud vad negativa de var, blev helt less på dem
Det där badrummet är liksom det lyxigaste rummet i vårt hus, badrummen de själva lägger upp i den subben är mina ögon helt förskräckliga istället haha.
Men det är väll en öppen dörr scandistyle är väll en grej redan?Ja vi skandinavier borde jobba mer med att visa upp oss och normalisera vår härliga minimalism och höga byggstandard.
Jag kanske borde lägga upp en bild på mitt kök, dom skulle förmodligen bli galna hahahah.
Mitt är grått så kommer bli totalsågad med ”millennial grey”-kommentarer känner jag.Ja vi skandinavier borde jobba mer med att visa upp oss och normalisera vår härliga minimalism och höga byggstandard.
Jag kanske borde lägga upp en bild på mitt kök, dom skulle förmodligen bli galna hahahah.
De bygger ju typ pappkartonger!Eller när de bygger hus överlag och sätter upp typ spånskivor och sen fasad på det, ser ut som att de byggt en pappkartong? Det blir liksom snyggt utanpå sen men det känns som när man bygger kulisser till teater ungefär.
Fast det gör väll vi med? Skillnaden är ju vad som är bakom gipskivan.De bygger ju typ pappkartonger!
Hur många "roliga klipp" har man inte sett när någon typ snubblar på fyllan och gör ett stort hål i innerväggen? Jag tror de typ bara tapetserar på gipsskivorna eller nåt. Det skulle liksom aldrig hända i Sverige att man av misstag kan ta sönder sitt HUS för att man råkar lägga lite tryck på det..![]()
Oftast så är det bara tomt bakom en gipsskiva även i Sverige, om man inte sätter reglar och "kottlingar" för att man ska kunna hänga upp skåp. Ett nybyggt hus idag har en beräknad livslängd på 50 år!De bygger ju typ pappkartonger!
Hur många "roliga klipp" har man inte sett när någon typ snubblar på fyllan och gör ett stort hål i innerväggen? Jag tror de typ bara tapetserar på gipsskivorna eller nåt. Det skulle liksom aldrig hända i Sverige att man av misstag kan ta sönder sitt HUS för att man råkar lägga lite tryck på det..![]()
Fast det gör väll vi med? Skillnaden är ju vad som är bakom gipskivan.
Jisses, så sorgligtOftast så är det bara tomt bakom en gipsskiva även i Sverige, om man inte sätter reglar och "kottlingar" för att man ska kunna hänga upp skåp. Ett nybyggt hus idag har en beräknad livslängd på 50 år!