Inredningstråden nr3

Funderar på att måla sovrummet i en mörkgrön färg. Har dock en vit gigantisk malmbyrå så funderar om det blir lite väl stor kontrast

Mitt sovrum är mörkgrönt med vit sängstomme (rejäl) vit typ TV- bänk framför sängen (används som bänk för hundarna att hopa upp) och vita ikeas nattbyråer.

Dock har jag ljust träglov. Vitt tak, ganska kraftiga tak/golvlister och vitt tak. Hos mig störs det inte av. Jag trivs :)

Funderar på att måla sovrummet i en mörkgrön färg. Har dock en vit gigantisk malmbyrå så funderar om det blir lite väl stor kontrast
Det tror jag inte! Tycker att det kan vara snyggt med kontraster så länge det inte är en massa olika färger. Men vitt tycker jag funkar jättefint mot mörka väggar.

Jag har målat om en gammal ekfärgad Billy och flyttat ut den i hallen.
Ignorera stöket och spegeln som ska flyttas så den hänger i mitten.
1000023817.webp

Det sägs att grönt är den nya "millennial gray" :D men jag säger kör! Vi målade precis om vårt sovrum i en dov mörkgrön, putsade väggarna med gipsputs först för lite mer struktur. Har en ljusgrå byrå som än så länge får behålla sin färg.
PXL_20260213_113956001~2.webp

Ser nästan grått ut på fotot, svårt att få rätt ljus...

Det tror jag inte! Tycker att det kan vara snyggt med kontraster så länge det inte är en massa olika färger. Men vitt tycker jag funkar jättefint mot mörka väggar.

Tycker inte heller att det blir för stor kontrast. Kör bara.

Målade sovrummet i mitt gamla boende mörkgrönt och installerade en vit garderob, tycker jag blev fint.

Bifogade filer

• 20230427_190907.webp
    20230427_190907.webp
    81,5 KB · Visningar: 94
Vi köpte ett nytt hus i höstas, som vi sakta ska ge oss på att renovera. Det är totalt 205 kvm, efter att man byggt ut det en gång (genom att bygga in det som var balkong samt uteplats på nedre plan). Blunda för den obäddade sängen. Men här har vi stora sovrummet. Rummet som blivit där balkongen var vill vi gärna använda till något som passar oss. Pysselhörna, läshörna mm. Jag vill dock ha känslan av att det är ett enskilt rum mer, men att bygga igen går ej för ljusinsläpp.

Lekt med två alternativ i huvudet, industriglas eller bokhylla. Har ni fler förslag på lösning?
Glasskjutdörrar?

Blev väldigt förvånad över att det var mitt nya kommentarer om ”för mycket kakel”, eh ja, det är ett badrum, klart det är kaklat? Men här insåg jag att de kan sätta typ lite kakel i duschen, sen kan det vara laminatgolv på golvet och gipsskivor på väggen med panel så typ fyra olika färger och strukturer. Dessutom verkar fuktspärr vara ett okänt koncept så mögel är vanligt så alla var övertygade om att taket skulle mögla ovanför min dusch. Vi har ett nytt innertak som är vattenavvisande så jag är inte särskilt orolig, fattar inte hur de bygger…
Har du sett den svarta geggan dom målar på väggar o golv framför allt i duschen? Det är fuktspärren

Liknande trådar

• Vad läser du just nu? #2
  • Akvarietråden VI
  • Hönstråden del III
  • Israel vs. stora delar av världen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 32
  • Nosework-tråden