Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tänk tanken på smal vas faktiskt! Har inte hittat något lämpligt än bara :D plastväxter går dock bort, har visserligen några hemma som jag kan plocka lite blad ifrån!
:banghead: Javisst ja, det sa du ju.

Fina vaser (som de jag länkade till :angel:) går att ha framme utan att ha något i dem för det mesta också.
 
Jag skulle älska vissa detaljer från de sidorna jag länkat till, men mitt sovrum är mörkt (vilket jag älskar också). Jag vill ha egen lägenhet bara för att kunna ha ett vardagsrum till ljusa möbler, inredningsdetaljer och shabby chic :angel: Sovrummet får fortsätta vara mörkt och brittiskt :D

Jag gillar dock också industriellt och jag är inte säker på var det får plats, för jag vill ha ett ljust kök också.

... Först en lägenhet dock :cry::p
 
Den här fick mig att tänka på alla som bakar här på buke :D:love:
500x500-Ib_laursen_Host_2016_5839-18-zink-ljusstake-sockerkaksform.jpg
Av någon anledning så tänkte jag speciellt på dig @bettysmatte :D
 
CAD16711-C6BB-41D5-BB84-E6201B831964.jpeg

och andra sidan. Rosa skåpet längst bort är ett svalskafferi :love: utrymmet för kylen är frustrerande nog 0,5 cm för smalt för ungefär alla kylskåp, så jag kommer få nagga i kanten på skåpen där... vill egentligen fräsa ur lite ur betongen på andra sidan, men det beror på vad som blir billigast/minst jobbigt.
 
Så himla gulligt kök @Linta :love: men förstår verkligen problemet med tapet. Vi har nog ungefär någon liknande färg på våra köksskåp (eller kanske mer aprikost?) och det känns enklast att bara ha målat i närheten av skåpen pga svår färg :D
 
Hämtade en av 2 stolar från farmor idag. De är rätt gamla någon slags kyrkmöbler. Vart Bruno, målade till grönt sen målade farmor stolar och bord vitt.

Vet inte vart jag ska ha det än. Bordet är trekantiga.

Bild på stolen.
 

Bifogade filer

  • 20191110_184046.jpg
    20191110_184046.jpg
    204,5 KB · Visningar: 75
Så himla gulligt kök @Linta :love: men förstår verkligen problemet med tapet. Vi har nog ungefär någon liknande färg på våra köksskåp (eller kanske mer aprikost?) och det känns enklast att bara ha målat i närheten av skåpen pga svår färg :D
Fattar! Den som valt nuvarande tapet hos mig har kört samma färgtema som på bänkarna, blågrönt nedanför bården och rosatonat porslin ovanför. Hjälp, är allt jag kan säga om det. Har även tapet på varenda centimeter känns det som 🙈 Kommer definitivt måla sidorna på skåpen och ovanför bänkarna. I matdelen blir det nog Borås Berså i gult eller grönt :D och lagom matchande skåpluckor så småningom.
Bersa_Image_Tile_Item_1753.jpg
Bersa_Image_Tile_Item_1750.jpg
 
Går trögt med övriga tapetval alltså. Verkar vara nån slags allmän sanning(för både päronen och personalen i färgbutiken) att mönstertapeter som inte är blommor eller ränder bara går att ha som fondvägg. Det är ju skittråkigt?? Har ju bott i ett vitt och sobert hem i två år nu och är bara kräkless på tapeterna. Överväger nu att sätta denna i hela vardagsrummet:
2752BT.jpg

Vem kunde ana att trotsåldern skulle återkomma vid 27. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp