Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alternativet är att ha en högre lampa som står på fönsterbrädan men där lampan kommer upp en bit.

Tex ...

Visa bifogad fil 43840

Men med en snygg skärm till då ;)

En rosa i sammet som är ”smal” så den får plats i fönstret ?
1578690805952.png
 
Alltså den är på ett sätt fin men jag gillar den inte, tycker inte om när man använder djur till lamphållare, det ger för mig obehagliga associationer.
Äntligen någon som tycker som jag! :D
Jag vågar nästan aldrig säga det men jag har väldigt svårt för det också. Har även svårt för smycken med djur :o fast jag ser ju att de är fina och mycket omtyckta i ”juveltråden” till exempel. Men för mig blir det konstigt.
 
Alternativet är att ha en högre lampa som står på fönsterbrädan men där lampan kommer upp en bit.

Tex ...

Visa bifogad fil 43840

Men med en snygg skärm till då ;)
Jag är alldeles för minimalistiskt lagd själv men funderar på att ge syrran en sån här lampskärm kombinerat med en Miss Crane lampfot (båda watt och veke) i husköparpresent. Hon brukar ta ut svängarna mer än vad jag gör i inredningen och jag fullkomligt älskar lampskärmen men kan inte se att den passar hemma hos mig :o
BB2ED1CB-1053-427F-B72B-2B15CBE43A7E.jpeg
 
Jag har ett par sådana här jag hittade när jag röjde på vinden och som jag nu använder, de är i jugendstil men inte riktigt vad du söker gissar jag :)
medium_item_1027139_f04b158f51.JPG

Snygg! Men för vid!

En stående lampfot blev nedröstat av min kompis som är inredningsstylist. Eftersom fönstret är så högt (2.10 från fönsterbrädan) tycker hon absolut att det ska vara hängande lampa!
 
Snygg! Men för vid!

En stående lampfot blev nedröstat av min kompis som är inredningsstylist. Eftersom fönstret är så högt (2.10 från fönsterbrädan) tycker hon absolut att det ska vara hängande lampa!
Nåt sånt här går förstås alltid att göra, fast med lämpliga skärmar som man gillar då förstås (mer idén än själva lampan jag menar). Då går det att justera så att varje skärm är lagom stor och så att dom hänger i lagom höjd i förhållande till varandra för att ta tillräckligt mycket plats.
DF6D2900-247F-4459-9FEA-7F7C4D6CAB25.jpeg
 
Snygg! Dock måste jag ha en hög som det går att hänga klänningar på. Jag har inte hittat nån som funkar så nu lutar det åt att spraya den jag har antik mässing istället. Iallafall tillsvidare.

Jag hittade ytterligare en, nu i sverige, men få kvar i lager
ihttps://assets.ellosgroup.com/i/ellos/b?%24eg%24&%24emz%24&%24ep%24&%24ez%24&n=ell_1028143-04_Fs&mw=1000
 
Nåt sånt här går förstås alltid att göra, fast med lämpliga skärmar som man gillar då förstås (mer idén än själva lampan jag menar). Då går det att justera så att varje skärm är lagom stor och så att dom hänger i lagom höjd i förhållande till varandra för att ta tillräckligt mycket plats.
Visa bifogad fil 43846

Ja det vore kanske ngt! Har en del sådana skärmar pga tänker alltid på loppis: ”detta kan ju vara bra att ha” 😅🙄
 
Vart kommer den sista klädställningen ifrån @Saltomortal ? Problemet är att den måste vara typ 1.60 hög eller likn.

Mitt loppis-fyndade kakfat fick bli ett fruktfat:

Visa bifogad fil 43931
Ser ut som min klädställning från Ikea. Den är ställbar i höjd (jag behöver låg p g a snedtak) men jag vet inte hur hög den är på högsta inställningen.

Kollade och högsta inställningen verkar vara 1,70?
https://www.ikea.com/se/sv/p/rigga-klaedstaellning-vit-50231630/
 
Ser ut som min klädställning från Ikea. Den är ställbar i höjd (jag behöver låg p g a snedtak) men jag vet inte hur hög den är på högsta inställningen.

Den jag har är från Ikea! Fast en gammal modell tror jag! Blir nog till att spraya den för jag hittar ingen (letat som en galning 😅)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
374
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 234
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp