Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Belysning!

Jag funderar hur jag ska göra med belysning i mitt nya sovrum. Jag vill inte borra i väggen då jag inte vill låsa sängen till ett visst läge utan vill kunna möblera om. Jag funderade på om jag kanske skulle haft en stående lampa på nattduksbordet men det känns som att den kommer hamna i fel läge för läsning.

Jag har ingen sänggavel så det finns inget att fästa i som inte är väggen. Det finns ju väggfästen där man inte behöver borra men vad jag kan se finns det ingen garanti för att inte tapeten skadas ändå när man tar bort den.

Sitter ni på några finurliga lösningar? Hur har ni? :)

Jag hade ett tag en tanke om att hänga sänglampor ifrån taket. Och då hänga dom i tex bra läshöjd.
Det går åt en del sladd beroende på vart man har uttagen förstås, men det kanske det kan va värt.
Då blir det ju också bara ett litet hål i taket efter kroken om du skulle flytta sängen.

C16A5C15-1212-42F4-9D5E-1FC0D6EE15C5.png


Typ såhär.. Lånad bild från Google.
 
Jag hade ett tag en tanke om att hänga sänglampor ifrån taket. Och då hänga dom i tex bra läshöjd.
Det går åt en del sladd beroende på vart man har uttagen förstås, men det kanske det kan va värt.
Då blir det ju också bara ett litet hål i taket efter kroken om du skulle flytta sängen.

Visa bifogad fil 47275

Typ såhär.. Lånad bild från Google.
Min lata sida skulle säga att det där gör det alldeles för komplicerat att flytta på sängen sedan :angel::D Tur att jag inte är @Exile :D
 
Jag hade ett tag en tanke om att hänga sänglampor ifrån taket. Och då hänga dom i tex bra läshöjd.
Det går åt en del sladd beroende på vart man har uttagen förstås, men det kanske det kan va värt.
Då blir det ju också bara ett litet hål i taket efter kroken om du skulle flytta sängen.

Visa bifogad fil 47275

Typ såhär.. Lånad bild från Google.
Problemet som jag ser det är att om en vill sova och en vill läsa så går det inte att skärma av ljuset utan man stör om man som jag är ljuskänslig.
 
Jag hade ett tag en tanke om att hänga sänglampor ifrån taket. Och då hänga dom i tex bra läshöjd.
Det går åt en del sladd beroende på vart man har uttagen förstås, men det kanske det kan va värt.
Då blir det ju också bara ett litet hål i taket efter kroken om du skulle flytta sängen.

Visa bifogad fil 47275

Typ såhär.. Lånad bild från Google.

Det där var snyggt! Och annorlunda :)
 
@TantAgda det var rätt snyggt tycker jag :) men jag vet inte om det blir så mycket lättare då det ändå måste fästas i taket istället.

Lutar åt att köpa en sänggavel just nu men kan inte riktigt hitta något som faller mig i smaken, och de är så hiskeligt dyra :eek:
 
Gillar det verkligen! Förutom alla uppstoppade djur. Varför vill man ha uppstoppade djur öht?? Helt obegripligt.
Jag har inte helt koll på varför man har uppstoppade djur, men jag är uppväxt med de som skjuter själva stoppar upp dem (oftast gör ju någon annan det) och sätter på väggen.

Jag var i ett hem hål-i-väggen hem i USA där de hade helt morbida uppstoppade djur. Personen som gjort det var inte bra på sitt jobb..
 
Jag tycker att du har en rätt häftig inredningsstil. Inte bara med denna bilden utan överlag. Du har liksom en röd tråd hela tiden. I första anblicken kan det möjligen se lite spretigt ut med tanke på att det är flera olika stilar (vika hem har inte det iofs) men just den här röda tråden gillar jag verkligen.
Vi har hyfsat olika smak men man ser verkligen att här bor det någon med känsla för färg och form!
 
Jag tycker att du har en rätt häftig inredningsstil. Inte bara med denna bilden utan överlag. Du har liksom en röd tråd hela tiden. I första anblicken kan det möjligen se lite spretigt ut med tanke på att det är flera olika stilar (vika hem har inte det iofs) men just den här röda tråden gillar jag verkligen.
Vi har hyfsat olika smak men man ser verkligen att här bor det någon med känsla för färg och form!

Gud vad glad jag blir, tack! :love:
Har alltid varit intresserad av inredning, men inte förrän nu börjat hitta "rätt".
 
Varför är sänggavlar så dyrt? Jag är på jakt efter en 120 cm i sammetsliknande material som är svart. Just svart verkar vara svårt? Hittar mest grått och blått och dyrt är det, 4000 kr+..

Förstår inte heller varför så många sidor som säljer detta inte låter en sortera på saker som bredd, färg eller material, tror inte jag stött på en enda där alla dessa alternativ finns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp