Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

tornblomma

Trådstartare
Tänkte att det vore kul med en mer renodlad inredningstråd! Här kanske vi också kan visa före och efter-bilder när vi fixat hemma, typ tapetserat om eller liknande.
Är en dålig trådskapare och lägger inte ut några bilder här och nu men ska försöka fixa lite nån dag framöver. Har också ett projekt på gång där jag har tänkt måla och tapetsera en byrå. Vad har ni för fixa/hemstyla-grejer på gång? :)
 
Vi kommer att flytta i november till en nybyggd lägenhet så just nu funderar vi på hur den ska inredas och vad som ska med från nuvarande lägenhet. "Måste-köp" är 2 skrivbord, en sänggavel, nya bokhyllor och en del inredning/porslin. Sen villhöver jag lite konst, ett runt matbord och en fåtölj :D

En del saker härifrån ska målas om och snyggas till under sommaren så att det kan hänga med. Fast det är lite svårt när man inte riktigt vet hur ljuset blir i lägenheten osv.
 
En tråd helt i min smak, här ska jag gå in och kika ofta :D

Får väl vara med och bidra med några bilder på vårt sovrum som vi gjorde om när vi flyttade in. Det var verkligen gräsligt med världens äckligaste fettfläck på tapeten :nailbiting: Dock har vi sen bilderna togs bytt till en mindre lampa i fönstret och fått upp en liten lampa i taket.


Vi har egentligen fixat alla rum i huset så har nog fler bidrag att komma med om jag bara får till att ta bilder :) Annars älskar jag att hitta på lite olika projekt, funderar på att fixa ny ytterdörr så vi får in lite mer ljus i hallen.
 
Åh en inspirationstråd 😍
Pysslar mest med småsaker inne just nu då vi har de större projekten på gång ute.

Ändrade om lite på köksspisen häromdagen -kunde äntligen få upp den gamla trälådan då vi inte ska elda på ett tag - och det senaste loppisfyndet -silverbrickan - har en given plats ett tag! Och pionerna! 😍

5961E1BD-20D0-4A7F-B29C-F67FB2E27DFB.jpeg
 
Jag bor ju i den sk ”lägenhetsgarderoben”, den har tom en egen incheckning på Instagram 😅
Stilmässigt är det just garderob, artdeco-bordell, franslampor och porslinshundar blandat med galen tant.

Hade nyss besök av min allt-i-allo-snickare som slipade bort en gammal takrosett och satte upp en ny! Den ser liten ut, det är den inte, det är taklampan som är stor :D

31644
 
I min kombinerade köksdel/garderob ( :angel: ) jag jag just nu en ful vit klädhäst. Har försökt hitta ngn snygg i mässing men alla är för låga (måste kunna hänga klänningar). Har ni några tips? Den bör helst vara minst 160 hög (det är där det fallerar).
Överväger annars att spraya nuvarande antik mässing iallafall tillsvidare (har sån spray) men det lär ju inte hålla förevigt

31762
 
I min kombinerade köksdel/garderob ( :angel: ) jag jag just nu en ful vit klädhäst. Har försökt hitta ngn snygg i mässing men alla är för låga (måste kunna hänga klänningar). Har ni några tips? Den bör helst vara minst 160 hög (det är där det fallerar).
Överväger annars att spraya nuvarande antik mässing iallafall tillsvidare (har sån spray) men det lär ju inte hålla förevigt

Visa bifogad fil 31762

Köp mässingsrör och rördelar och bygg en egen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp