Bukefalos 28 år!

insektsbett + vaccin?

em76

Trådstartare
Blenda kom in i kväll med en svullen tass, hon är pigg och rör sig som vanligt, det syns inget sår.
Jag gissar på att hon blivit biten/stucken av en insekt för hon brukar roa sig med att fånga sådana.
Ska vi vänta med att ge henne kattpestsprutan tills svullnaden lagt sig, om hon nu har insektsgift i kroppen?
 
Skulle väl inte tro att det har någon större betydelse, men det är klart, det är ju en immunreaktion i kroppen på katten.
Hör med en veterinär. När ska hon vaccineras?
 
Hon skulle vaccinerats i onsdags men hon var ute när vi skulle åka till veterinären så vi fick åka utan henne. Fick med vaccin hem och ska spruta henne ikväll, om hon behagar visa sig... :smirk:
Tacka vet jag hankatten, som håller sig på gården och kommer springande så fort han ser en människa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså, jag blev biten av en broms (tror jag det var) i söndags. Uppe på armen. Är känslig för insektsbett men äter redan...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 934
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: Amaranthe
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp