Insektsmedel- MD eller MDx?

Bellafjella

Trådstartare
Hej. Jag undrar: Är det någon som vet om MD är samma sorts insektsmedel som MDx :confused:

Såg att någon här på Buke rekommenderade "MD" som man kan köpa från nåt företag som hette Föllinge. (Tror jag)

Men sen när jag var ute på nätet och "nosade runt" så hittade jag ett som hette: MDx. Är det samma? Om det inte är det, har någon provat dem och vilket var bäst?

Läste att MDx har effekt 1 - 3 dygn beroende på om hästen svettas etc. Stämmer det?
 
Sv: Insektsmedel- MD eller MDx?

Föllinge myggdeo finns att köpa i de flesta välsorterade hästbutiker, dock inte de stora kedjorna som håller sina egna märken.
 
Sv: Insektsmedel- MD eller MDx?

Boj skrev:
Föllinge myggdeo finns att köpa i de flesta välsorterade hästbutiker, dock inte de stora kedjorna som håller sina egna märken.

Ja jag har hittat var man kan köpa Föllinge hästdeo (MD) men så finns det en sort som heter MDx och jag undrade om det var samma? Men nu vet jag inte riktigt, hmmm....jag börjar mer och mer tro att det inte ÄR samma!? Hittade MDx på ett ställe här i närheten och det stod inte Föllinge på den......

Den jag hittade (MDx) luktar starkt av citronella och ska blandas till hälften med vatten. Det påstås på bruksanvisningen att den verkar i 1-3 dygn beroende på om hästen svettas etc.

Någon som testat det? Bra eller dåligt?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 062
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Hej. Jag heter Linda och är beroende av nässpray. :( Har ofta nästäppa och använder Rhinocort turbuhaler som endast funkar om jag...
2
Svar
36
· Visningar
9 476
Senast: ekra
·
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Korven
·
H
Utrustning Hej! jag har läst och letat efter information på nätet och frågat i diverse hästaffärer, men ingen kan ge mig ett vettigt svar...
2
Svar
39
· Visningar
4 097
Senast: Mursten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp