Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Insektsmedel- MD eller MDx?

Bellafjella

Trådstartare
Hej. Jag undrar: Är det någon som vet om MD är samma sorts insektsmedel som MDx :confused:

Såg att någon här på Buke rekommenderade "MD" som man kan köpa från nåt företag som hette Föllinge. (Tror jag)

Men sen när jag var ute på nätet och "nosade runt" så hittade jag ett som hette: MDx. Är det samma? Om det inte är det, har någon provat dem och vilket var bäst?

Läste att MDx har effekt 1 - 3 dygn beroende på om hästen svettas etc. Stämmer det?

Sv: Insektsmedel- MD eller MDx?

Föllinge myggdeo finns att köpa i de flesta välsorterade hästbutiker, dock inte de stora kedjorna som håller sina egna märken.

Bellafjella

Trådstartare
Sv: Insektsmedel- MD eller MDx?

Boj skrev:
Föllinge myggdeo finns att köpa i de flesta välsorterade hästbutiker, dock inte de stora kedjorna som håller sina egna märken.

Ja jag har hittat var man kan köpa Föllinge hästdeo (MD) men så finns det en sort som heter MDx och jag undrade om det var samma? Men nu vet jag inte riktigt, hmmm....jag börjar mer och mer tro att det inte ÄR samma!? Hittade MDx på ett ställe här i närheten och det stod inte Föllinge på den......

Den jag hittade (MDx) luktar starkt av citronella och ska blandas till hälften med vatten. Det påstås på bruksanvisningen att den verkar i 1-3 dygn beroende på om hästen svettas etc.

Någon som testat det? Bra eller dåligt?

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5525 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
3 152
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 098
Hundavel&Ras Hej, jag är ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag får prova mig fram!:) Jag heter Jennifer och hundar har alltid varit...
2
Svar
28
· Visningar
2 571
A
Foder&Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

• Sto efter fölning
  • Betäckningar 2021