Insektsmedel?

T

Tove2

Tja! min häst blir på sommaren jätteirriterad på alla insekter som flyger. Det är värst mitt på dagen då han står på betet, då alla insekter verkar vara som ettrigast. Förra sommaren sparkade han sig själv två gånger på höger bak så han fick två variga små sår. Vi använde ett insektsmedel som jag inte kommer ihåg namnet på, men det var en blå förpackning och luktade jätteäckligt. Dessutom fungerade det inte vidare bra heller. Min fråga är nu, någon som har ett tips på ett bra insektsmedel?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 591
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 161
Senast: Dorinda
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 933
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp