Insektsnät i fönster som öppnas inåt

Zpunk

Trådstartare
Börjar bli galen på att otäcka insekter letar sig in i lägenheten så fort jag har mitt sovrumsfönster öppet 😭 Jag köpte sånt där nät man klipper till och sätter upp med kardborre, men så kändes det sjukt opraktiskt när fönstret öppnas inåt… i vädringsläge så går övre delen av fönstret alltså inåt.

Finns det något smart sätt jag kan lösa det på? Vill helst inte att det ska vara sju svåra år att plocka bort pga är ibland uppe och stänger på natten om det blåser mycket eller om grannens barn är ute och leker tidigt en helgmorgon.

Funderade om man skulle spänna upp det på en ram? Känns dock också lite opraktiskt… Eller sätta nätet på väggen inomhus så det hänger lite slappt när fönstret är stängt? Annat?
 
Nät på ram är imo det absolut bästa. Kan tätas i kanterna med fastklämda trasor eller kilas fast.
 
Alla mina fönster öppnas inåt. Jag sätter nätet på "utsidan", dvs klistrar kardborren på insidan av fönsterkarmen. När fönstret står på kipp är överdelen inåt. Har mina nät uppsatta året om.

monterat så här // fönster i vädringsläge
1661810845110.jpg
 
Alla mina fönster öppnas inåt. Jag sätter nätet på "utsidan", dvs klistrar kardborren på insidan av fönsterkarmen. När fönstret står på kipp är överdelen inåt. Har mina nät uppsatta året om.

monterat så här // fönster i vädringsläge
Visa bifogad fil 98972
Hamnar nätet då utanför fönstret så att säga? Eller innanför? Jag tänker att om det blir utanför rutan så blir nätet klämt när man stänger och därmed riskerar att bli förstört ganska snabbt?

Jag är lite trög och desperat just nu så ber om ursäkt. Har drömt om stora insekter hela natten 🙈
 
Mina fönster ska bytas så jag har nätet fastnitat året om, på utsidan 🙈
Låter smidigt ändå 😁 jag vågar tyvärr inte göra samma pga tror inte fönstren ens är nära att bytas (hyresvärden har inte ens återkopplat om badrummet än där de i maj konstaterade att ena väggen är typ rutten).
 
Hamnar nätet då utanför fönstret så att säga? Eller innanför? Jag tänker att om det blir utanför rutan så blir nätet klämt när man stänger och därmed riskerar att bli förstört ganska snabbt?

Jag är lite trög och desperat just nu så ber om ursäkt. Har drömt om stora insekter hela natten 🙈
Ja nätet är utanför och mina nät håller. Ibland måste man klistra nya kardborreband (ca vartannat år) men nätet i sig håller, har endast bytt nät i ett fönster av åtta.
 
Jag tycker det är superlätt, bara dra ut vad du nu kilat fast det med och lyfta bort ramen. Men det kanske beror lite på hur fönstret ser ut :)
Jag ser framför mig hur jag slår det i taket mitt i natten 😅 mitt fönster öppnas på samma sätt som @WhoIsItAgain har på sina fönster. Så ramen ska i så fall träs in uppifrån.
 

Liknande trådar

I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
4 602
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp