"Insektsrack" - hur ska det funka?

Lona

Trådstartare
Jag köpte nyligen ett billigt "insektsrack", ingen aning om vad det heter egentligen men en flugsmällare som ser ut som en tennisracket, drivs med batterier och ger insekterna en stöt så de dör?
Men ska det verkligen kunna ge en stöt när man inte håller on-knappen intryckt?
Om jag håller in knappen men missar insekten och sedan lägger ifrån mig det så ger det en stöt om det sedan kommer åt något levande, trots att ingen håller i det :crazy:.
Det är alltså som att det laddar upp en stöt när man trycker på knappen och sen "sparar" stöten tills det kommer i kontakt med levande vävnad om man inte laddar ur det mot en växt eller liknande.
Ska det verkligen funka så :confused:? Känns inte särskilt säkert med tanke på hundarna, även om de inte dör så vill jag givetvis inte att de får en rejäl stöt :nailbiting:.
 
Den laddar nog upp en kondensator när du trycker på knappen, så man behöver inte hålla i hela tiden utan bara för att få den uppladdad.

Jyckarna lär sig nog att inte lukta på den mer än nån enstaka gång.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 253
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 494
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 720
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 151
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp