Insektsridtäcke

Rund

Trådstartare
Finns det insektsridtäcken som har skydd vid juvret också?
Har börjat rida en häst som under insektssäsongen inte går att rida annat än på banan för hon blir tokig av alla insekter enligt matte. Värst är det med de som kommer nära juvret på henne. Dagar med mycket insekter funkar inte medel där.
Eller har ni andra tips för att skydda det området mot insekter?
Är ju så tråkigt att inte kunna rida ut när det är för soligt på banan också.
 
Cashel har ett nät för mage, tror att det kan täcka juver också. Jag funderar på att köpa ett sånt för att komplettera mitt Rambo fly rider med.
 
Finns det insektsridtäcken som har skydd vid juvret också?
Har börjat rida en häst som under insektssäsongen inte går att rida annat än på banan för hon blir tokig av alla insekter enligt matte. Värst är det med de som kommer nära juvret på henne. Dagar med mycket insekter funkar inte medel där.
Eller har ni andra tips för att skydda det området mot insekter?
Är ju så tråkigt att inte kunna rida ut när det är för soligt på banan också.

Boetts täcken exem/knott täcke har juverskydd man kan köpa till.
 
Jag har en häst som reagerar likadant, har tagit magdelen till ett eksemtäcke och tänkte prova rida ut med det. Återkommer när jag testat!
 
Jag har en häst som reagerar likadant, har tagit magdelen till ett eksemtäcke och tänkte prova rida ut med det. Återkommer när jag testat!
Nu har jag provat, hästen fortfarande inte övertygad om att insekterna inte kommer åt, men tänkte prova fler gånger, så får vi se om han känner efter eller tänker bli hysterisk direkt varje gång.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 909
Senast: Snurrfian
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 218
Senast: Roheryn
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp