Insektsspray/medel

DeDen

Trådstartare
Hej

Vi har massa insekter som bits (knott, blinningar, bromsar, myggor, fästingar) och min häst gillar det inte. Han och hans kompisar är experter på att klä av och ha sönder det mesta han har på sig under sommarbetet.

Använder idag ultra Shield och det är hittills det bästa jag har hittat.
Men vad använder ni för medel mot dessa hemska insekter som ni tycker funkar?
Och har ni andra bra tips att dela med er av?

Tack
 
Hej

Vi har massa insekter som bits (knott, blinningar, bromsar, myggor, fästingar) och min häst gillar det inte. Han och hans kompisar är experter på att klä av och ha sönder det mesta han har på sig under sommarbetet.

Använder idag ultra Shield och det är hittills det bästa jag har hittat.
Men vad använder ni för medel mot dessa hemska insekter som ni tycker funkar?
Och har ni andra bra tips att dela med er av?

Tack
Har funderat på att sätta upp bromsfällor men vet inte hur effektiva dem är. Jag använder flughuva, flugtäcke om det behövs samt att de får gå in om de vill när det är som värst men även ultra shield.
 
Har funderat på att sätta upp bromsfällor men vet inte hur effektiva dem är. Jag använder flughuva, flugtäcke om det behövs samt att de får gå in om de vill när det är som värst men även ultra shield.


Jag har hört mycket bra om bronsfällor. Känns dock dumt och jobbigt att sätta upp dem när han är inhyrd i ett stall och dom flyttar runt mellan 4 olika beten på sommaren som antingen är stora eller väldigt långsmala.

Flughuvor försöker jag med och han hade sönder 4 förra sommaren. Vågar knappt köpa och prova flugtäcke för tänker att det går väl sönder lika fort som allt annat...
Men har en med inte riktigt lika galna hästar har flugtäcke och verkar nöjd så det verkar fungera det med 😊
 
Jag använder ultra shield och tycker den är bäst, men tycker inte den fungerar så bra mot mygg. Skulle vilja ha ngn alternativ spray mot mygg som man kan ha även på sig själv när man rider ut...
 
Hej

Vi har massa insekter som bits (knott, blinningar, bromsar, myggor, fästingar) och min häst gillar det inte. Han och hans kompisar är experter på att klä av och ha sönder det mesta han har på sig under sommarbetet.

Använder idag ultra Shield och det är hittills det bästa jag har hittat.
Men vad använder ni för medel mot dessa hemska insekter som ni tycker funkar?
Och har ni andra bra tips att dela med er av?

Tack
Täcke, helst exemtäcke, billigaste, kvalite inte så viktigt för hästen har ju inte exem.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 337
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 937
Senast: hoppsann
·
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 244
Senast: lil-sis
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
4 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp