insektstäcke med nylon över man och svans

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag behöver fylla på förrådet med insektstäcken i stl 95 till min knottkänsliga ponny. Det funkar bra med vanliga "flugtäcken" om det är nylonfoder på undersidan av halsdelen och svanslappen. Men det är så förbaskat svårt att veta vilka modeller som har detta foder, eftersom få webbutiker skriver ut det!
Så nu hoppas jag att Bukepedia kan hjälpa mig att hitta vilka täckesmärken som har detta foder och som finns i tillräckligt små storlekar!
och helst lägre prisklasser eftersom herrn har en förmåga att ta sönder täckena... :p
1620749161525.png
 
Har ett zebraflugtäcke från horse guard som har nylon över manen. Dock köpt för ca 5 år sedan så kan inte uttala mig om det är så på nyare modeller. Ska finnas i stl 95 enligt tillverkaren.
Även amigo mio har nylon över manen men vet inte om det finns i små storlekar.
 
Rambo sweetich hoody har, men är kanske i överkant i pris, finns i ”petit” variant (dock sett det billigare på diverse flugkampanjer online just nu).
 
Senast ändrad:
Rambo sweetich hoody har, men är kanske i överkant i pris, finns i ”petit” variant (dock sett det billigare på diverse flugkampanjer online just nu). Rambo protector har också (oklart om storleken finns).
Som tillägg så är slitstyrkan på hoodyn outstanding, har en täckesstrimlare som är inne på 5 året med sitt täcke.
 
Alltså, tack för era tips!
Men nog sjutton finns det väl insektstäcken som inte är Horseware också?

I år har horseware släppt en billigare variant, amigo sweet itch, har sett att den finns i ponnyversion också. Det täcket har nylonfoder.
Det är ett sånt som är på fotot jag lade in i trådstarten. Det håller dock inte bättre än de andra jag provat hittills, som kostat ungefär hälften så mycket.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp