Bukefalos 28 år!

Inskrivningsdag

Frukost 8
Information och snabb rundvndring på anläggningen, klockan 9, som jag inte hann med att memorera så jag bad om översiktskarta i receptionen :D
Läkarsamtal 10.45 -11
Nu har jag hyrt kassaskåp och frågat om elmoped, finns inga kvar lediga på anläggningen, så jag får söka själv (när jag tittade igår, så var det billigare) så nu ska jag försöka ringa eller mejla runt...
Lunch är väl från nu... men jag är fortfarande mätt, så jag väntar en liten stund....
Samtal med fysioterapeut 16.30
 

Läkarsamtal, han har remissjournal från Sverige, så förstod det mesta av mig... han pratade spanskengelska med två svenska ord här o där... så tolken fixade resten.

Sjukgymnasten i eftermiddag... Okey, samma formulär med gradering av smärta, kondition, trötthet, vad man klarar av hemma bla bla som i Sverige, graderingsskalor fråga inte mig om det blev bra. Men Iono, han verkade bra och vi kommer nog överens och han sa att jag inte ska stressa utan ta det i min takt.
Han pratade bara engelska, så det tog ett tag innan jag hittade alla ord... Självförtroende - self confidence hade helt blåst ur huvudet när jag skulle sätta det i en mening. Men annars förstod vi varann, sittgrupp på morgonen som jag tänkt vara med på, sa han att jag ska delta i... pool där jag kan börja med vad jag vill även om det är gruppträning och sen ses vi och gör lite övningar under dagen...

Jag lutar ju rejält åt vänster, så det är en sak vi ska träna på. för när han centrerade mig släppte smärtan i höger sida ryggslut... Så det är ju ett mål...
Självförtroende, balans och att klara av att räta mig, så jag kan stå rak och gå lite med rullatorn hemma...
😛
Det låter mycket. Men jag sa, att han inte behövde vara rädd att jag skulle kräva att han är gud. Utan jag vill mest ha dessa veckor som språngbräda att få en sammanhängande period med daglig träning... så får vi se vad det leder till när jag kommer hem igen.
❤

Och jag får absolut inte göra det som jag är van att göra när jag varit på dagrehab och annan träning hemma... jag får INTE absolut INTE jämföra mig med alla. Vi är alla olika och har olika ryggsäck, positivt tänk och göra saker i min egen takt och i min egen ork...
😛
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 884
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp