Inspiration ifrån Buke

Sleepy

Trådstartare
Något jag verkligen gillar är blandningen av människor här och att vi pratar om allt och inget. För många år sedan såg jag en tråd där en blond tjej pratade om att hon körde motorsåg; det gav mig sån inspiration. Jag hade länge känt att jag velat och behövt använda olika sågar och verktyg, samtidigt som jag kände obehag/respekt för dem - men kunde hon så kunde väl jag? Nu använder jag alla sågar och verktyg när jag behöver dem och det är så befriande.

Har du hittat inspiration ifrån Buke på något sätt? :)
 
Jag frågade för typ 10 år sedan vart i Sverige jag skulle flytta, och några år efter flyttade jag dit som fick flest rekommendationer! :) Visserligen hamnade jag inte heeeelt där utan i grannkommunen, men nu efter 6 år i Skåne hamnade jag i rätt kommun.
 
Matlagning och vin - där ger buke helt rätt inspiration. Och på många andra plan också eftersom det finns så många kunniga användare här som delar med sig av olika perspektiv - oftast utan att det blir otrevligt som på många andra plattformar.
 
Jag får mest inspiration här för matlagning. :d Nu läser jag oftast inte ens mattrådarna, men det dyker ju regelbundet upp något om mat i andra trådar där jag tänker att ååh, det skulle vara gott, och sedan lagar jag det.
Jag också, och nu blev jag galet sugen på mat efter att ha läst ditt inlägg.

Skickar samtidigt ett megatack till alla som håller liv i tråden om vegetarisk mat. 🙏
 
Något jag verkligen gillar är blandningen av människor här och att vi pratar om allt och inget. För många år sedan såg jag en tråd där en blond tjej pratade om att hon körde motorsåg; det gav mig sån inspiration. Jag hade länge känt att jag velat och behövt använda olika sågar och verktyg, samtidigt som jag kände obehag/respekt för dem - men kunde hon så kunde väl jag? Nu använder jag alla sågar och verktyg när jag behöver dem och det är så befriande.

Har du hittat inspiration ifrån Buke på något sätt? :)
Hela tiden!
Buke är en outsinlig källa till inspiration och jag lär mig något nytt inte varje dag men ofta.
 
Det finns så många starka personer här som har inspirerat mig i livet i allmänt. Att känna en sorts gemenskap. Att jag kan och ska göra som jag vill. Man måste inte ta hänsyn till vad andra tycker och tänker.
Jag känner mig mycket starkare och säker på mig själv. Jag känner mig öppen och vågar pröva saker. Mycket för att jag har läst olika trådar här genom hela uppväxten och fått inspiration på vad man kan göra. :angel:

Tror jag hade haft en helt annan syn på livet (och ett helt annat liv) om jag inte läst trådar här genom åren...
 
Det är uppenbart att Buke ger mig inspiration till mycket i livet eftersom jag ändå har hängt här i 13 år utan något som helst intresse för hästar och ridning!

Höll jag på att skriva.

För sanningen är ju att jag numera följer ett gäng trådar på häst med stor behållning och kan nog helt orimligt mycket om hästar i förhållande till hur många minuter av mitt liv jag har spenderat i ett stall 😅
 
Det går nog inte att fånga i ord. Andra perspektiv, insikt i helt andra verkligheter än min egen, att det som är självklart för en person är helt verklighetsfrämmande för en annan, och så har jag träffat en massa intressanta människor som jag aldrig skulle ha träffat annars!
 
Så mycket inspiration från buke att det är svårt att veta var jag ska börja. Skulle säga att alla mina mentorer inom hästavel hittades här.

Mycket av det som intresserar mig i samhället har jag börjat fundera runt utifrån buketrådar.

Flera vänner för livet kommer härifrån.
 
Jag har lärt mig massor(!) som garanterat bidragit till att forma mig till den jag är idag. Jag har också via buke fått nya vänner som har en betydande roll i mitt liv.

Sedan har buke också bidragit till att jag vågar ta plats lite mer, och att jag vågar tro på att folk generellt sett vill väl. Jag är inte speciellt social av mig, men att läsa diskussioner här och se så många olika personer skriva så mycket bra och framförallt vilja väl (även när åsikterna går isär) har varit guld värt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 639
Senast: flera_00
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp