Inspiration sökes: Bröllopsbingo

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vi har valt att ha ett ganska långt champagnemingel under vårt stundade bröllop eftersom det enligt oss är ett av de trevligare momenten under dagen. För att gästerna ska ha något att sysselsätta sig med, samt komma igång och mingla ordentligt, tänkte vi erbjuda ett bröllopsbingo som alltså går ut på att man ska gå runt och hitta folk som har gjort, sett eller kan olika saker. Det kommer naturligtvis att vara helt frivilligt och mest ligga framme som alternativ till de som vill. Vi har dock kört fast lite gällande vad vi ska skriva i de olika rutorna... Vi har 10 st än så länge men vill gärna få upp det till 16 om möjligt. Det vi har hittills är:

  1. Has been on holiday with the bride
  2. Is engaged
  3. Is wearing something blue
  4. Has children
  5. Has seen the groom drunk
  6. Has gone swimming in Sweden this year
  7. Hates Boris Johnson
  8. Can play a musical instrument
  9. Is married
  10. Loves their job
Har ni några kul förslag? Drygt hälften av gästerna är svenska och resten skotska, amerikanska eller tyska, så det kan vara bra att ha i åtanke.
 
Vi har valt att ha ett ganska långt champagnemingel under vårt stundade bröllop eftersom det enligt oss är ett av de trevligare momenten under dagen. För att gästerna ska ha något att sysselsätta sig med, samt komma igång och mingla ordentligt, tänkte vi erbjuda ett bröllopsbingo som alltså går ut på att man ska gå runt och hitta folk som har gjort, sett eller kan olika saker. Det kommer naturligtvis att vara helt frivilligt och mest ligga framme som alternativ till de som vill. Vi har dock kört fast lite gällande vad vi ska skriva i de olika rutorna... Vi har 10 st än så länge men vill gärna få upp det till 16 om möjligt. Det vi har hittills är:

  1. Has been on holiday with the bride
  2. Is engaged
  3. Is wearing something blue
  4. Has children
  5. Has seen the groom drunk
  6. Has gone swimming in Sweden this year
  7. Hates Boris Johnson
  8. Can play a musical instrument
  9. Is married
  10. Loves their job
Har ni några kul förslag? Drygt hälften av gästerna är svenska och resten skotska, amerikanska eller tyska, så det kan vara bra att ha i åtanke.

Has a dog/cat/pet
Speaks at least 4 languages
Has run a marathon
Has visited at least 10 countries
Can’t stand the taste of sauerkraut (tänkte pga tyskar på bröllopet)
Will go all in on the dance floor later
 
Jag gick på tipsrunda som handlade om brudparet, så jag tycker det kan vara kul om ni har en sektion om er?
Typ hitta en vän Mineur har rest utomlands med.
 
Vi har valt att ha ett ganska långt champagnemingel under vårt stundade bröllop eftersom det enligt oss är ett av de trevligare momenten under dagen. För att gästerna ska ha något att sysselsätta sig med, samt komma igång och mingla ordentligt, tänkte vi erbjuda ett bröllopsbingo som alltså går ut på att man ska gå runt och hitta folk som har gjort, sett eller kan olika saker. Det kommer naturligtvis att vara helt frivilligt och mest ligga framme som alternativ till de som vill. Vi har dock kört fast lite gällande vad vi ska skriva i de olika rutorna... Vi har 10 st än så länge men vill gärna få upp det till 16 om möjligt. Det vi har hittills är:

  1. Has been on holiday with the bride
  2. Is engaged
  3. Is wearing something blue
  4. Has children
  5. Has seen the groom drunk
  6. Has gone swimming in Sweden this year
  7. Hates Boris Johnson
  8. Can play a musical instrument
  9. Is married
  10. Loves their job
Har ni några kul förslag? Drygt hälften av gästerna är svenska och resten skotska, amerikanska eller tyska, så det kan vara bra att ha i åtanke.
Jag föreslår att singel/ogift och har inga barn läggs till, så att personer i den situationen inte hamnar i en lång rad konversationer där de genererar noll poäng för motparten. Eller faktiskt att de fetade punkterna ersätts med något roligare. Det kan bli rätt plågsamt för någon som är ofrivilligt singel/barnlös att behöva svara på de sakerna flera gånger i rad för att andra jagar poäng. Bröllop kan vara jobbiga nog i en sådan situation utan att lekar skapar incitament för andra gäster att ta upp det.
 
Jag föreslår att singel/ogift och har inga barn läggs till, så att personer i den situationen inte hamnar i en lång rad konversationer där de genererar noll poäng för motparten. Eller faktiskt att de fetade punkterna ersätts med något roligare. Det kan bli rätt plågsamt för någon som är ofrivilligt singel/barnlös att behöva svara på de sakerna flera gånger i rad för att andra jagar poäng. Bröllop kan vara jobbiga nog i en sådan situation utan att lekar skapar incitament för andra gäster att ta upp det.
Väldigt bra input! Usch vad jag skäms för att vi inte tänkt så, vi brukar annars vara väldigt bra på att tänka steget längre när det gäller sådant. Jag plockar bort allt sånt omedelbums!
 
Ni skulle ju kunna sikta på något genetiskt också. Typ "kan rulla tungan", "gillar smaken av koriander", "är vänsterhänt".
Ja, det här blir ju faktiskt mycket roligare! Våra egna förslag känns hopplöst tråkiga nu, vi börjar om från början helt enkelt :D
 
Is an expert in their field
Has an unusual hobby
(ovan två kan ju lätt specificeras om ni vet att det kommer typ, ett gäng ornitologer eller grottdykare eller nåt :D)
Travelled over 10 hours to get here
Knew the bride/groom since childhood
Has more than two middle names
Can recite a poem from memory
Makes art (denna hade en kompis och det var förvånande hur många människor som efter lite tråcklande erkänner att de visst gör något konstnärligt när ingen ser på!)
 
Ja, det här blir ju faktiskt mycket roligare! Våra egna förslag känns hopplöst tråkiga nu, vi börjar om från början helt enkelt :D
Jag tycker att det kan vara roligt även med frågor om gästerna eftersom de kommer från olika länder och - antar jag - inte har träffat varandra så mycket innan. Kanske hitta lite speciella saker om gästerna. Typ sprungit maraton under 4 timmar, är sjökapten, doktorerat i kemi, är en mästare på att steka pannkakor, bor intill ett vattenfall/kyrka/gruva etc. Eller det har ni kanske i någon presentation av gästerna? Sådant kan också vara bra att ha som konversationshjälp vid middagen (hur har det gått med köttbullarna förresten?). När min syster gifte sig var det många som inte kände varandra och vill minnas att de både hade frågor av den typen och kortpresentationer/konversationshjälp. Mest spännande var att lista ut vem som var nobelpristagaren.
 
Jag gick på tipsrunda som handlade om brudparet, så jag tycker det kan vara kul om ni har en sektion om er?
Typ hitta en vän Mineur har rest

Oh my god jag skäms :o:o:o:o:o:o

Det var ju typ det första exempelt du skrev.
Jag skrev fler exempel igår men tyckte jag blev långrandig så jag deletade övriga exempel.
Men ja, jag gillar mer den typen av frågor än de som handlar om privatasaker om gäster, men så är jag blyg ibland och kan bli löjligt privat då.
Däremot gillar jag @Nahar s' frågor 🙃
 
Is an expert in their field
Has an unusual hobby
(ovan två kan ju lätt specificeras om ni vet att det kommer typ, ett gäng ornitologer eller grottdykare eller nåt :D)
Travelled over 10 hours to get here
Knew the bride/groom since childhood
Has more than two middle names
Can recite a poem from memory
Makes art (denna hade en kompis och det var förvånande hur många människor som efter lite tråcklande erkänner att de visst gör något konstnärligt när ingen ser på!)
Superbra tips allihop, tack! Den där om att citera en dikt kan ju bli riktigt roligt, det kanske förvandlas till ett poesimingel helt plötsligt :D
Jag tycker att det kan vara roligt även med frågor om gästerna eftersom de kommer från olika länder och - antar jag - inte har träffat varandra så mycket innan. Kanske hitta lite speciella saker om gästerna. Typ sprungit maraton under 4 timmar, är sjökapten, doktorerat i kemi, är en mästare på att steka pannkakor, bor intill ett vattenfall/kyrka/gruva etc. Eller det har ni kanske i någon presentation av gästerna? Sådant kan också vara bra att ha som konversationshjälp vid middagen (hur har det gått med köttbullarna förresten?). När min syster gifte sig var det många som inte kände varandra och vill minnas att de både hade frågor av den typen och kortpresentationer/konversationshjälp. Mest spännande var att lista ut vem som var nobelpristagaren.
Ja, jag tror att vi ska försöka köra lite mer på den linjen. En kort presentation av gästerna kommer att finnas i ett litet häfte som ligger på borden vid middagen, just för att agera konversationshjälp, men dit kommer vi ju först efter minglet.

Med köttbullarna går det bra, vilket minne du har! Det blir två varianter: dels på älgfärs och dels på kalv. Potatismos, lingonsylt, gräddsås och pressgurka till :d Den tjusige kocken på hotellet, som dessutom är fransman, var lite fundersam först och kom fram till att det definitivt var en av de märkligare saker han lagat till ett bröllop, men efter ett tag var även han såld på idén :D
Oh my god jag skäms :o:o:o:o:o:o

Det var ju typ det första exempelt du skrev.
Jag skrev fler exempel igår men tyckte jag blev långrandig så jag deletade övriga exempel.
Men ja, jag gillar mer den typen av frågor än de som handlar om privatasaker om gäster, men så är jag blyg ibland och kan bli löjligt privat då.
Däremot gillar jag @Nahar s' frågor 🙃
Haha, jag funderade på om jag skulle säga något men bestämde mig för att vara snäll och helt enkelt ge dig en "gilla" :D
Skit i politikfrågor. Kan ju orsaka värsta stämningen om nu någon absolut ska dra upp Boris fördelar för den som hatar Boris.
Ja, det har du kanske rätt i... Vi tänkte att vi känner våra gäster så pass väl att det var ett säkert ämne, men det är kanske onödigt att chansa.
 
Sådärja! Tack Buke :love:

Wedding bingo.png
 

Liknande trådar

Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 831
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp