"Instabil has"

Puppan

Trådstartare
Om det står att unghästen har "instabil has" på bedömningen från en utställning, vad innebär det?
Är det något som troligen är tillfälligt och växer bort eller är det något som ofelbart leder till något mindre bra när hästen växer upp?
 
Sv: "Instabil has"

Den kommer att vickas fram och tillbaka, för att slutligen gå av.;)

Nejdå, jag bara skojar. Det kan gå över av sig själv.

Hur gammal är hästen nu?
 
Sv: "Instabil has"

Den kommer att vickas fram och tillbaka, för att slutligen gå av.;)
:rofl::rofl::rofl: här satte jag kaffet i fel strupe... höll på att kvävas av fnitter...min dag har du räddad härmed:bow::rofl::rofl:

Till TS: Det brukar ofta rätta till sig när hästen blir mer genomarbetat och stabil i sin ridning...
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
315
Senast: sweep
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
6 944
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 319
Senast: Sasse
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 379
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp