Bukefalos 27 år!

Inställelseavgift vid besiktning

Sofie.S

Trådstartare
Fick prisuppgift på besiktning och att resersättning skulle tillkomma.
Veterinären har nu skrivit upp både bilavgift samt inställelseavgift. ”Kan” de ta den avgiften trots att besöket är bokat? Om jag förstod rätt så är den senare avgiften när de har beredskap?

Det är en distriktsveterinärer.

Det är alltid både bilavgift (fast kostnad) och inställelseavgift (rörlig del, beror på hur långt hen åker) om veterinären behöver åka till dig.
Beredskapspåslag (på både resa och arbete) tillkommer om det är på beredskapstid.

Fick prisuppgift på besiktning och att resersättning skulle tillkomma.
Veterinären har nu skrivit upp både bilavgift samt inställelseavgift. ”Kan” de ta den avgiften trots att besöket är bokat? Om jag förstod rätt så är den senare avgiften när de har beredskap?

Det är en distriktsveterinärer.
Som redan sagts så tas bilavgift och inställelseavgift alltid av distriktarna. Och många privatpraktiserande ambulerande veterinärer har samma eller liknande upplägg.
Sedan tillkommer någon form av jouravgift om det är akutbesök.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
37
· Visningar
6 403
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
419
Senast: netschjen
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
1 790
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vår äldsta dvärgschnauzertik, kastrerad, som blir 10 år i februari har dom senaste 2-3 månaderna druckit extremt mycket vatten och både...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XIV
  • Del II Valp 2022
  • Kattsnack 10