Inställelseavgift vid besiktning

Sofie.S

Trådstartare
Fick prisuppgift på besiktning och att resersättning skulle tillkomma.
Veterinären har nu skrivit upp både bilavgift samt inställelseavgift. ”Kan” de ta den avgiften trots att besöket är bokat? Om jag förstod rätt så är den senare avgiften när de har beredskap?

Det är en distriktsveterinärer.
 
Det är alltid både bilavgift (fast kostnad) och inställelseavgift (rörlig del, beror på hur långt hen åker) om veterinären behöver åka till dig.
Beredskapspåslag (på både resa och arbete) tillkommer om det är på beredskapstid.
 
Fick prisuppgift på besiktning och att resersättning skulle tillkomma.
Veterinären har nu skrivit upp både bilavgift samt inställelseavgift. ”Kan” de ta den avgiften trots att besöket är bokat? Om jag förstod rätt så är den senare avgiften när de har beredskap?

Det är en distriktsveterinärer.
Som redan sagts så tas bilavgift och inställelseavgift alltid av distriktarna. Och många privatpraktiserande ambulerande veterinärer har samma eller liknande upplägg.
Sedan tillkommer någon form av jouravgift om det är akutbesök.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Karins häst insjuknade i kolik och även senare fick tas bort, fick hon tre fakturor från Distriktsveterinärerna. Samtliga fakturor...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Gunnar
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
640
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
959
Senast: liiinnea
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 458
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp