Status
Stängd för vidare inlägg.

Wille

Trådstartare
För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels. Det har varit lite olika innehåll. Typ "koka tevatten på vedspisen och hälla i en kopp", "förklara varför jag spar ett visst träd från fällning", "så frön". Resultaten är allt ifrån skitdåligt till ungefär lika dåligt som vanligt. Det jag själv tycker är bra och säger något, kraschlandar på insta. Sånt som jag tycker är sämre går lite bättre.

Det som hittills gått bästa är min honungsbod med 19 gilla och en selfie som fick 16 gilla. (Båda var stillbilder.) Den sistnämnda var bara ett pausinlägg för jag tyckte att det kunde vara bra om jag presenterade mig. Men kontot handlar inte om mig.

Jag vet inte alls varför jag få så uselt resultat på insta. Vill folk inte se hus, trädgård, odling och bin?

Tips?
 
En del reels har jag inte heller musik till för då skulle ingen höra vad jag säger. Dagens reel hade behövt musik men det gick inte att lägga till då jag la upp den från datorn.
 
Använder du hashtags? Följer du och interagerar med andra konton inom din niche?
Ja, det gör jag. Fast det finns inte så mycket att säga om något så här års.

Har du relevanta taggar? Följer du andra konton med liknande innehåll? Jag upplever att genom att gilla/kommentera andras inlägg och följa konton som liknar mitt eget ökar min följarskara :)
Ja, jag har bra taggar. Ja, jag följer andra. Jag la till en hel drös andra att följa för ett tag sedan. En av dem började följa mig. I övrigt har jag inte fått något resultat av det.
 
Borde jag kanske inte publicera reels med prat? Är YouTube ett bättre alternativ för de snuttarna där jag har något att säga?
 
Men hur i hela friden vet man vad som är trendande ljud? Jag plockar något av det som föreslås och som jag tycker passar och så är det bra med det. Jag har verkligen INGEN ANING om vad som trendar.
Jag tror du måste vara mer aktiv på Instagram om du inte ens vet vad som trendar inom just din kategori/överhuvudtaget. Kolla själv på reels, så märker du snart vilka ljud som återkommer om och om igen.
Oftast måste du dessutom skapa content utifrån vad som passar ljuden istället för tvärt om.
 
Jag tror du måste vara mer aktiv på Instagram om du inte ens vet vad som trendar inom just din kategori/överhuvudtaget. Kolla själv på reels, så märker du snart vilka ljud som återkommer om och om igen.
Oftast måste du dessutom skapa content utifrån vad som passar ljuden istället för tvärt om.
Jag kollar på insta men märker inget om vad som trendar. Ingen har ljud ö.h.t.

Och jag kan omöjligt skapa innehåll baserat på något ljud. Jag Kan Inte. Jag har liksom jätteproblem att komma på vad jag ska publicera ö.h.t. så här års när trädgården vilar. Det händer liksom inget här just nu. Jag får liksom pressa fram något för att ha något att publicera.

Och det här med att planera innehåll kan jag inte heller. Jag publicerar liksom det som finns att visa för tillfället och det kan jag inte förutse på något sätt.

Innehåll = content, om någon behöver en översättning
 
Är syftet att bli populär eller att lägga ut det du själv tycker är intressant och vill dela med dig av?

Om det är att bli populär, så måste man nog tänka mer ur tänkta tittarnas/föjlarnas perspektiv. Vad vill de se, hur vill de att det ska läggas upp och verkligen rikta in sig mot den gruppen människor man vill fånga in.

Om det är att du själv tycker något är intressant, roligt etc. Dvs för din egen skull, vad spelar det för roll om du får 1, 10 eller 100 likes?

Jag får alltid fler likes och kommentarer i specifikt riktade facebookgrupper än på fb och insta, men för mig kvittar antalet likes och kommentarer. Jag lägger upp det jag tycker är relevant, intressant, roligt.
Om andra tycker det -fine, om inte -så är det också fine.
 
Jag tror TikTok är mer "trendigt" när det kommer till videos/reels? Jag Har dock noll kunskap om den plattformen.
Mina inlägg på Instagram (har öppet konto för det jag syr plus att hunden/katten syns ibland också) har nånstans mellan 3-25 likes, men jag har heller inget mål att hela tiden öka antalet så jag har nog inte så mycket mer tips att komma med tyvärr!
 
Jag kollar på insta men märker inget om vad som trendar. Ingen har ljud ö.h.t.

Och jag kan omöjligt skapa innehåll baserat på något ljud. Jag Kan Inte. Jag har liksom jätteproblem att komma på vad jag ska publicera ö.h.t. så här års när trädgården vilar. Det händer liksom inget här just nu. Jag får liksom pressa fram något för att ha något att publicera.

Och det här med att planera innehåll kan jag inte heller. Jag publicerar liksom det som finns att visa för tillfället och det kan jag inte förutse på något sätt.

Innehåll = content, om någon behöver en översättning
Varför måste du publicera? Kan du inte vänta tills det finns intressanta saker att publicera? Annars tänker jag att man får jobba med plan och exekvering, det är inte lätt att komma ovan bruset .

(Har vare sig Insta eller Facebook eller haft, så kan inga detaljer)
 
Är syftet att bli populär eller att lägga ut det du själv tycker är intressant och vill dela med dig av?

Om det är att bli populär, så måste man nog tänka mer ur tänkta tittarnas/föjlarnas perspektiv. Vad vill de se, hur vill de att det ska läggas upp och verkligen rikta in sig mot den gruppen människor man vill fånga in.

Om det är att du själv tycker något är intressant, roligt etc. Dvs för din egen skull, vad spelar det för roll om du får 1, 10 eller 100 likes?

Jag får alltid fler likes och kommentarer i specifikt riktade facebookgrupper än på fb och insta, men för mig kvittar antalet likes och kommentarer. Jag lägger upp det jag tycker är relevant, intressant, roligt.
Om andra tycker det -fine, om inte -så är det också fine.
Jag vill att kontot ska växa. Jag har ingen aning om vad folk vill se. Det jag publicerar som jag tycker ger tittarna något bra, uppskattas inte alls. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska publicera då.

Jag tror TikTok är mer "trendigt" när det kommer till videos/reels? Jag Har dock noll kunskap om den plattformen.
Mina inlägg på Instagram (har öppet konto för det jag syr plus att hunden/katten syns ibland också) har nånstans mellan 3-25 likes, men jag har heller inget mål att hela tiden öka antalet så jag har nog inte så mycket mer tips att komma med tyvärr!
Är inte TikTok mer för barn? Tänker att sånt som har med hus och trädgård att göra inte landar bra där.

Varför måste du publicera? Kan du inte vänta tills det finns intressanta saker att publicera? Annars tänker jag att man får jobba med plan och exekvering, det är inte lätt att komma ovan bruset .

(Har vare sig Insta eller Facebook eller haft, så kan inga detaljer)
För att kontot ska växa.

Jag kan inte planera mitt innehåll då jag aldrig i förväg kan veta vad som finns att publicera.
 
Jag vill att kontot ska växa. Jag har ingen aning om vad folk vill se. Det jag publicerar som jag tycker ger tittarna något bra, uppskattas inte alls. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska publicera då.


Är inte TikTok mer för barn? Tänker att sånt som har med hus och trädgård att göra inte landar bra där.


För att kontot ska växa.

Jag kan inte planera mitt innehåll då jag aldrig i förväg kan veta vad som finns att publicera.
Tiktok är för alla möjliga grupper. Verkligen inte bara för barn
 
Jag vill att kontot ska växa. Jag har ingen aning om vad folk vill se. Det jag publicerar som jag tycker ger tittarna något bra, uppskattas inte alls. Så jag vet faktiskt inte vad jag ska publicera då.

När syftet är att få kontot att växa är det väl enklast att kolla hur och vad större konton inom samma genre gör och sedan göra något liknande med det egna materialet.

Jag har lååångsamt växande antal följare (just nu 228 resp 352) och hade säkert haft många fler om jag hade marknadfört mig för "publikens skull", men de följare jag har, har jag för att de flesta mest troligt är genuint intresserade av det jag pysslar med och förmodligen några som bara är nyfikna och vill ha lite koll.
 
Personligen har jag inget intresse av att skaffa fler följare eller försöka nå ut med olika algoritmer. Jag har drygt 5000 följare men det är inget mål för mig att ha ett visst antal följare.
Jag tänker att det är ju bra att ställa sig frågan vad målet är för en? Hur många följare vill du ha och varför?

Men generellt när det gäller SoMe så tror jag verkligen på att vara genuint intresserad av andra och att kommunicera mycket med följarna.

Mina stories (postar mkt sällan) är lite Seinfeld-stil. Handlar oftast om absolut ingenting men mynnar ut i div märkliga diskussioner 😜 Det kan vara allt från råttjakt i källaren, sjukhus-influenser när jag är på sjukhus, eller jakt efter löjrom i lite stil med ”var är vi på väg”?
 
Personligen har jag inget intresse av att skaffa fler följare eller försöka nå ut med olika algoritmer. Jag har drygt 5000 följare men det är inget mål för mig att ha ett visst antal följare.
Jag tänker att det är ju bra att ställa sig frågan vad målet är för en? Hur många följare vill du ha och varför?

Men generellt när det gäller SoMe så tror jag verkligen på att vara genuint intresserad av andra och att kommunicera mycket med följarna.
Vad är SoMe?

Det finns inget tak på hur många följare jag vill ha. Jag tänker nog att jag vill inspirera fler till att odla en skogsträdgård. Och att få folk att besöka min hemsida.

Kan man bestämma sig för att vara genuint intresserad? Jag är antingen intresserad eller inte. Fejkar jag intresse så är det inte genuint. Och ofta intresserar jag mig för sånt som kanske inte har med mitt konto att göra då jag har så många intressen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp