Installera bänkdiskmaskin själv

Wysiwyg

Trådstartare
Kan man göra det? Hittar inga instruktioner på nätet. Har en kran med en färdig utgång där den tidigare ägaren till lägenheten hade en bänkdiskmaskin inkopplad. Hur svårt kan det vara att skruva på vattenledningen där....? Och sen kan väl utledningen bara gå i vasken?
 
Till och med jag har gjort det! (Vilket betyder att en hamster hade klarat det)

Åh låter väldigt lovande! Har du också din kopplad på kranen nederdel (alltså inte där dricksvattet kommer ut)? Måste man stänga av vattnet till lägenheten för det?

Gud.. Nivån på detta. 😬
 
Åh låter väldigt lovande! Har du också din kopplad på kranen nederdel (alltså inte där dricksvattet kommer ut)? Måste man stänga av vattnet till lägenheten för det?

Gud.. Nivån på detta. 😬
Ja, nederdelen av kranen. Men inget var avstängt vad jag minns.

Jag kan fråga mitt ex vid tillfälle, han installerade den första. Sen har jag för mig att jag hade honom i luren när jag själv satte in nästa. Så läget borde ha varit detsamma som för dig, det hade funnits en bänkdiskmaskin där innan.
 
@mandalaki Perfekt, tack! Tänkte att jag ska fota kranen, åka till en försäljare, visa upp det och fråga dem hur man gör. Men du får gärna återkomma om du orkar ifall jag inte fattar hur jag ska göra.

Har förresten sökt på buke efter just bänkdiskmaskiner och fick fram att du har en sån som jag tänkt köpa. :D
 
Om du inte kan ta dricksvatten o/e duscha när diskmaskinen är igång är något allvarligt felkopplat i din lägenhet..
 
@mandalaki Perfekt, tack! Tänkte att jag ska fota kranen, åka till en försäljare, visa upp det och fråga dem hur man gör. Men du får gärna återkomma om du orkar ifall jag inte fattar hur jag ska göra.

Har förresten sökt på buke efter just bänkdiskmaskiner och fick fram att du har en sån som jag tänkt köpa. :D
Åh! Den är jättebra, faktiskt. Är klart nöjd med den.
 
Nu har jag pratat med exet.

Utgången på baksidan kranen har standarddimension. Det behöver diskmaskinen också ha. Köper du samma maskin som min så har den det. Men skulle du köpa något som inte har det så köper du bara en mellankoppling.

När du kopplar in maskinen kan du av rena säkerhetsskäl stänga av vattnet till kranen, med vredet som sitter på framsidan kranen. Där brukar jag stänga när jag reser bort. Men något annat behöver du inte stänga.

Edit: OT om min maskin
 
Nu har jag pratat med exet.

Utgången på baksidan kranen har standarddimension. Det behöver diskmaskinen också ha. Köper du samma maskin som min så har den det. Men skulle du köpa något som inte har det så köper du bara en mellankoppling.

När du kopplar in maskinen kan du av rena säkerhetsskäl stänga av vattnet till kranen, med vredet som sitter på framsidan kranen. Där brukar jag stänga när jag reser bort. Men något annat behöver du inte stänga.

Edit: OT om min maskin

Tack!

Nu har jag installerat den och provkör. Måste säga att den ändå låter mer än jag trodde. Men det blir nog bra! Nu ska bara katterna vänja sig, de är helt chockade över oljudsmaskinen i deras kök. :D
 
Tack!

Nu har jag installerat den och provkör. Måste säga att den ändå låter mer än jag trodde. Men det blir nog bra! Nu ska bara katterna vänja sig, de är helt chockade över oljudsmaskinen i deras kök. :D
Bänkdiskmaskiner brukar låta rätt mycket. En massa plaskande läten från vår. Man vänjer sig :) ! Alternativet är att - RYS - handdiska.... :nailbiting: :eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
350
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 501
Senast: Lingon
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 021
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp