Intag för vintern

Jamtland

Trådstartare
När tar ni in kaninerna för vintern?

Mest nyfiken hur ni tänker?

Våra har en stoooor hage utomhus och även om de såklart har stort utrymme inte och får komma ut dagligen blir det ju en klar begränsning att komma in.
 
Innan de börjar sätta för mycket päls skulle jag säga, så omkring nu i mina trakter. I morse var det bara ett par plusgrader.
 
Innan de börjar sätta för mycket päls skulle jag säga, så omkring nu i mina trakter. I morse var det bara ett par plusgrader.
Det var frost här i morse, men det växer och finns ju fortfarande gröngräs så jag funderar på om de inte mår bättre av att kunna vara ute och skutta hela dagarna och äta gräs även fast pälsen blir lite jobbigare när de väl kommer in.
 
Det var frost här i morse, men det växer och finns ju fortfarande gröngräs så jag funderar på om de inte mår bättre av att kunna vara ute och skutta hela dagarna och äta gräs även fast pälsen blir lite jobbigare när de väl kommer in.
Jag har lärt mig att man inte vill ha större temperaturskillnader än 20 grader, så jag hade tagit in på nätterna om det är nollgradigt ute :) dagtid kan de ju vara ute när det är varmare :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
577
Senast: Mia_R
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Stinaelin
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
219
Senast: Ponylove
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp