Inte diskutera lön innan intervju?

Jobbar också statligt och visst finns det fördelar. Men jag är sååå less på att allt går så långsamt. Det är som att jobba i sirap, ingen fattar några beslut, alla skjuter på allt osv. Har egentligen ett roligt jobb och om det gick att hålla det tempo jag är van vid hade det kunnat bli SÅ bra! Nu känner jag efter ett år att jag sakta men säkert ramlar ner i ”statligt anställd-lunken” och avskyr det. Överväger byta jobb då jag inte klarar av det här sega och tröga.
Plus 1 på den. Jobbade tidigare i en liten kommun där kommundirektören satt i rummet på andra sidan korridoren. Ville jag ändra en rutin, dra igång ett projekt eller få ok på något så var det bara att sticka in huvudet pch jag fick ja till det mesta.

Arbetsbördan på nuvarande jobb innebar dessutom ett tvärstopp från vad jag är vid vi i kommun.
 
Plus 1 på den. Jobbade tidigare i en liten kommun där kommundirektören satt i rummet på andra sidan korridoren. Ville jag ändra en rutin, dra igång ett projekt eller få ok på något så var det bara att sticka in huvudet pch jag fick ja till det mesta.

Arbetsbördan på nuvarande jobb innebar dessutom ett tvärstopp från vad jag är vid vi i kommun.
Suck ja :(
Nu är det typ att de under mig ber mig om en sak, jag tar det vidare till blabla1 som ska ta det med blabla2funktion som i sin tur ska ta det med blabla3 och de svarar att det ska läggas in i budget osv och kan ske 2024. Så får jag gå tillbaka till de som kom med frågan och säga att 2024 händer det! Varpå det blir suck och man blir arg på mig för varför händer det inget...
 
Suck ja :(
Nu är det typ att de under mig ber mig om en sak, jag tar det vidare till blabla1 som ska ta det med blabla2funktion som i sin tur ska ta det med blabla3 och de svarar att det ska läggas in i budget osv och kan ske 2024. Så får jag gå tillbaka till de som kom med frågan och säga att 2024 händer det! Varpå det blir suck och man blir arg på mig för varför händer det inget...
Ja gud, det finns många fördelar med att jobba statligt men det där saknar jag inte. Minns hur man lade mängder av tid på förstudier och detaljerade kravspecar och som sedan fastnade för att det inte fanns budget eller att det kom någon lagändring eller regeringsuppdrag som behövde prioriteras före.
Sedan 3 år senare kunde det äntligen bli dags för genomförande, och då skulle det ju göras helt efter den kravspec som togs fram för flera år sedan även fastän man visste att behoven förändrats eller att det nu fanns bättre idéer. Så i princip alla projekt visste man att ingen skulle bli nöjd med slutresultatet...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
20 911
Skola & Jobb Funderar på hur jag ska göra. Tycker det var synd att jag inte fick några indikationer på att vi stod så långt ifrån varandra...
Svar
6
· Visningar
1 218
Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 167
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 603
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp