Inte helt lyckade produktnamn/reklam (Utbruten från Namn som fått avslag)

Jeffery

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Generellt tips; kolla med någon i lokalbefolkningen som kan språket innan du döper ett barn till ett utländskt ord. Finns ju ord med flera betydelser och det kan bli extremt fel om man har otur...
Gäller inte bara barn, utan är du en världomspännande koncern som ska lansera din produkt under samma namn över hela jorden måste du vara väldigt noggrann.
IKEA är duktiga på att finna neutrala namn. Honda har varit lite sämre.
 
Gäller inte bara barn, utan är du en världomspännande koncern som ska lansera din produkt under samma namn över hela jorden måste du vara väldigt noggrann.
IKEA är duktiga på att finna neutrala namn. Honda har varit lite sämre.

Även Statoils namnbyte vär väl inte sådär jättelyckad om man frågar mig..... :angel:

a9319dbd-a1a5-4d5e-80a0-a27e8f3996b1
 
Det var visst inte en så lyckad introduktion för Elektrolux i USA, deras slogan var. Nothing suks like Elektrolux. Vad nu det har med tråden att göra.

Jag har också ett namn som jag är ensam om i hela världen, samma med son, dotterson o hans syster.
 
Det var visst inte en så lyckad introduktion för Elektrolux i USA, deras slogan var. Nothing suks like Elektrolux. Vad nu det har med tråden att göra.
All reklam är bra reklam? Tvetydigheten var inget misstag i alla fall utan högst medvetet.

Tvåa på bollen.
 
Förklara för mig vad du menar :)
Circle K är ett amerikanskt namn på ett kanadensiskt företag som äger det.


Statoil sålde sina bensinstationer till Cirkle K som då tog över den delen av verksamheten, vet inte vilket år det var. Statoil ASA som är ett energi bolag till största del ägt av norska staten har i år ändrat namn till Equinor, vilket enligt många här säkert drar tankarna till nått annat än energi 😊
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 864
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 861
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
689
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp