Inte klokt!!

D

Dolores_88

Förra året skrev jag en tråd om min sjuka kanin som verkade ha drabbats av någon sorts förlamning. Det slutade med att vi fick ta bort henne. Jag hade då kvar min äldre kanin och köpte två kaniner till som sällskap till henne. En månad efter att den första kaninen dog så var det tyvärr den äldres tur att vandra vidare. Min två kaniner som jag hämtade hem fick ungar i våras och jag har behållit en av ungarna. Den ungen ligger nu i exakt samma symptom som de andra. Skillnaden är att denna lillen har blivit jagad av hundar och jag vet därmed inte om de har skadat honom eller om det är något virus som legat latent hos honom.

Jag förstår inte alls vad som händer. Har jag en förbannelse över mig? :confused: :cry: Det kanske inte är meningen att jag ska ha kanin?? Stackars lilla Alien, så livsglad och verkligen jättelycklig kanin. Nu ligger han i min famn, förlamad i bakdelen, och tittar oförstående på mig. Jag håller på att fundera ut vad jag ska göra med honom, det blir nog himlen nästa.

ALDRIG MER KANIN!! :cry:

000_2665.JPG
(Datum stämmer ej)
 
Sv: Inte klokt!!

nej, så tråkigt :(
vet du inte vad det var med den andra? jag tänkte om du avlivade hos vet. så kanske den visste vad det var för fel? och om det är smittsamt elr så... :S jag vet inte alls.. men tycker så otroligt synd om dej ...:(
 
Sv: Inte klokt!!

Tack, det värmer! :bow:

Vi tog inte Matilda till veterinären, utan en av min pappas vänner fick avliva henne. Men den vet. vi pratade med i telefon trodde att ryggraden gått av. Jag tycker det låter otroligt att det kan hända EN TILL av mina kaniner, men det skulle ju kunna vara möjligt eftersom han blev jagad av två hundar. Ska fråga barnen som satte tillbaka honom i buren om han verkade förlamad redan då.

Inte har hundägaren kommit och pratat med mig heller. Kan man kräva skadestånd för sånthär? :confused: Tycker inte det är mer än rätt att hundägaren isåfall skulle få stå för vet. kostnader om det nu är hundarna som har orsakat detta. Någon som har erfarenhet av det?
 
Sv: Inte klokt!!

Usch det lät inte roligt :(

Jag hade också en kanin som blev förlamad i bak och vi var till veterinären och han hade brutit ryggraden = avlivning :cry: Men iaf så sa vet. att när kaninerna stampar riktigt hårt med bakbenen så kan ryggen gå av i vissa fall ( svårt att förklara ) Och det var antagligen det som min kanin hade gjort för kvällen innan vi var till vet. så hade det varit bråk utanför vår husvagn, kaninen var i en utomhusbur och det var i närheten som de bråkade, så då blev han antagligen rädd så han stampade till. Och på morgonen när jag kom ut låg han där och kunde inte röra på bakdelen. :cry:

// Smulis
 
Sv: Inte klokt!!

Han avled i natt, jag var med honom in i det sista.

Vila i frid Alien!
 

Liknande trådar

Hästvård Fick ikväll samtalet jag INTE ville ha. Min älskade lilla kallblodsdam som är utlånad till fodervärd har fått fång igen. :cry: Hon...
2
Svar
38
· Visningar
5 450
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Djur Hej kaninälskare. Min högt älskade kaninhona, 7 år och 2 månader, har fått en "klut" under magen. Den är inte särskilt stor, som att...
2
Svar
33
· Visningar
4 830
Senast: OhNoez
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 187
Senast: Boj
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 357
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp