Inte min dag idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är en sån dag då jag borde legat kvar i sängvärmen. Det har bara varit det enda stöket efter det andra.

I morse skulle jag morgonfodra och släppa ut i hoppstallet för hon som skulle gjort det egentligen hade planerat helt galet. Det första jag gjorde när jag backade ut bilen var att köra fast i snövallen på andra sidan vägen med ena bakhjulet. Efter en stunds joxande fram och tillbaka kom jag loss.

Vid stallet hade ingen plogat men jag kom fram ändå. Värre var det när jag skulle åka därifrån. Först fastnade jag när jag skulle vända bilen, sedan fastnade jag igen på vägen ut. Jag hade en snöskyffel i bilen så det blev en del skyfflande och backande och till sist fick jag tillräcklig sats för att ta mig igenom lappmöglet.

Efter lunch skulle jag till min ena medishäst och rida. Jag började få dåligt med bensin i bilen och behövde tanka. Dessvärre finns närmsta macken på en ö. I normala fall tankar jag inne i samhället när jag är där. Nu hade jag glömt det sist jag var där och det är 1,5 mil dit så jag åker inte dit bara för att tanka.

Så jag åkte över till ön med färjan. Det var första gången jag gjorde det själv så det var lite läskigt. Men panikångesten höll sig i schack.

När jag sen åkt in på macken visade det sig att det var tekniskt fel :mad: så jag fick ingen bensin. Jag fick rulla ut från macken och ställde bilen så att jag skulle kunna glida in i kön mot färjan igen vid lämpligt tillfälle.

Det var då han kom. IDIOTEN! Han kom gående mot bilen och jag vevade ner rutan. Står du i färjekön, undrade han. Ja, det gör jag, sa jag. Då sa han att jag fick åka iväg och ställa mig sist i kön. I HELVETE HELLER! Ingen jävel ska komma och bossa med mig och tala om vad jag ska göra. Möts jag av en person med normalt hyfs kan jag däremot vända ut och in på mig för att vara till lags men det här var inte normalt hyfs. Jag blev förbannad och sa att jag åker in i kön när det passar och att han skulle sluta tjafsa. Han blev förbannad tillbaks för att han inte kunde sätta sig på mig och ryckte upp bildörren för mig. Jag drog igen den och låste. Han gick.

Även minuterna gick och det dröjde nog en 20-30 minuter innan vi fick köra ombord. Helskotta, jag började inse att jag nog inte skulle hinna till stallet vid den tid jag tänkt mig (inte ens nästan) eftersom jag nu skulle bli tvungen att åka någon mil extra för att tanka.

När jag parkerat på färjan kom idioten IGEN! Han skulle väl snacka allvar med mig, kan jag tänka. Jag låtsades inte om honom men så ryckte han i bildörren igen för att få upp den. Dörren var fortfarande låst. Haha! Men fan vad upprörd jag var och eftersom jag inte ville att han skulle stå där utanför bilen och tjafsa så pekade jag helt sonika finger åt honom vilket gjorde honom rasande förstås så han bankade knytnäven i sidorutan och sen skrev han något tecken med fingret på den regnvåta rutan. Jävla psyko! :devil: Själv blir jag så arg av såna människor att jag blir helt opedagogisk och osmidig.

Det slutade med att jag åkte hem igen för jag började dessutom bli hysteriskt kissnödig. Jag får åka till stallet efter middagen i stället med en omväg förbi macken som ligger för långt bort.

Hoppas att det är slut med elände för den här dagen och att resten bara funkar.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 874
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Men anledningen till bortavaron är inte lika rolig. Min pappa har varit RIKTIGT uschligt dålig i slutskedet av KOL i ett halvår och åkt...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 755
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp